- Meddelanden
- 482
- Mottagna reaktioner
- 183
- Poäng
- 367
Tack så MycketGrattis @Nea75 ! Håller tummarna för att det går igenom!! Uppdatera oss![]()

Tack så MycketGrattis @Nea75 ! Håller tummarna för att det går igenom!! Uppdatera oss![]()

Det går inte har försökt. Det beror på att jag har ett gammalt lån.
Ponera att jag inte betalar på min CSN när min löneutmätning startar. Vilka konsekvenser kan det få för en eventuell skusan ?
Kan CSN neka en frysning om man får inledande/skusan ?
Ett lån 1989-2001 och ett efter 2001.Ett från före 1989?
För dom från 89-01 går att slå ihop med dom lån som är efter 2001.
Får du inledande o sen beviljad skuldsanering så pausas CSN under tiden du har sanering.Ponera att jag inte betalar på min CSN när min löneutmätning startar. Vilka konsekvenser kan det få för en eventuell skusan ?
Kan CSN neka en frysning om man får inledande/skusan ?
Tack för svaret. Det känns i princip omöjligt att kunna betala 2000 kr per månad under löneutmätning. Det är nog smartast att släppa det när löneutmätningen startar, tyvärr.Får du inledande o sen beviljad skuldsanering så pausas CSN under tiden du har sanering.
Ev skulder på CSN (alltså att man inte kunnat betala in månadsavin till CSN) som uppstår innan inledande kommer då att ingå i din skuldsanering.
Jag har sanering o även ett CSN som är pausat. Och jag hade även en liten skuld för obetald månadsavgift innan inledandet som numera ingår i min sanering.
Är de någon som fått sanering på 3 år vad är speciella skäl att få de ?
Efter inledande nu är de vanligt att dom man är skyldig pengar motsäger sig o är de vanligt att fogden säger ja ändå ? Vilka är svårast att ha att göra me ?någon som kan ?