Har du fortfarande inte fått svar på ansökan?Till andra som ansökt nyligen hos WG så kan jag intyga att ansökningstiden vid manuell komplettering är ca 10-12 bankdagar, och inte de 2-4 som angetts på deras hemsida. Bankdag 1 fick jag mail om att jag måste bekräfta inkomst via kreditz som jag gjorde på studs. Dag 5 skickade jag ett vänligt mail och undrade varför det dröjde och fick svar bankdag 8, sen kvällstid att de har häcken full men jobbar på det.
Äntligen svar bankdag 9! Inkomst 700k underskott 50k. Villa taxerad 3milj. 3ff innan.Har du fortfarande inte fått svar på ansökan?
Får man veta dina förutsättningar?
FF och betyg osv
Hoppas det bästa för dig
Jag ska också snart ansöka om ett lån den 20e nov då jag har en ff som försvinner dagen innan.
Vad hade du för score på Kreditz?Äntligen svar bankdag 9! Inkomst 700k underskott 50k. Villa taxerad 3milj. 3ff innan.
De ser endast 400k i blanco från Nordax och nollat VW ikano kreditkort i den Bisnode som de fick.
Bolån, andra krediter, anmärkningar etc etc allt står som 0. Har faktiskt inte så mycket annat förutom ett bolån på ca 3,4 på en villa värd 6 vilket inte framgår i Bisnoden.
Måste faktiskt påpeka en intressant detalj. Har underskott 50k i Minuc men noll i bisnode...
Hade en 9:a i mitt Bisnode och i deras rapport är jag en 8:a.
Sökte 280k och fick erbjudande 100k på 5,5% som inte är så illa pinkat även om det smakat bättre med 200!
Valde fordon som anledning i ansökan.
Skall faktiskt köpa en bil, men dessa 100k går mest till att släcka 100k av det som syns på UC så att jag får bättre score där, och sedan tar ett annat bilån med bilen som säkerhet. Skall byta bolån om ett halvår så jag skall städa och betala av så mycket jag bara kan fram tills dess. När väl bolån bytts och nya taxeringsvärden ramlar in till sommaren så kan jag förhoppningsvis få ett samlingslån till strax över 3% så att man kan bli skuldfri om något år förutom bolån förstås.
Ändå toppen att de erbjöd dig hälften av det du hade ansökt med hyfsad bra ränta.7.0 Very good på Kreditz
Jag blev lite uppskrämd när jag läste andra som fått avlag. Har nu fått pengarna på kontot och betalat av krediter och lån så det skall bli superintressant att se MINUC i mitten på november. Om allt klaffar blir det en grym förbättring som hjälper till att lägga om huslånet från 1,5 till 1,1 %.Ändå toppen att de erbjöd dig hälften av det du hade ansökt med hyfsad bra ränta.
Bra att höra något positivt efter alla rapporter om avslag från andra sökande.
Absolut! lycka till.Jag blev lite uppskrämd när jag läste andra som fått avlag. Har nu fått pengarna på kontot och betalat av krediter och lån så det skall bli superintressant att se MINUC i mitten på november. Om allt klaffar blir det en grym förbättring som hjälper till att lägga om huslånet från 1,5 till 1,1 %.