Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Misstänker att det är Skuld vs Inkomst som sänker ditt betyg. Skulle du ta 100 till så är det ungefär dubbla årsinkomsten i lån.

Sen är det ju rätt meningslöst att köpa en tjänst som är så missvisande i betyget. Men är det inte så att varje kreditgivare appliceras och viktar sina egna parametrar och därför ger det ett annars betyg än vad Min Upplysning visar.
T.ex. kanske Wästgöta lägger mer vikt på befintliga lån än vad andra gör, medans andra som lånar ut mindre summor tittar mer på antal förfrågningar och därför kan man få olika betyg. Det man ser på Min Upplysning är nån form av grundbetyg.

Bara en tanke från mig och långt ifrån nån sanning.
Tror jag med att det har med det totala lånet och årsinkomst att göra. De säkert jämför hela beloppet man har på sig med årsinkomst och kommer till en slutlig bedömning.
Antal ff verka inte ha så stor påverkan. Betyget ändrades inte alls efter en ff försvann förre veckan.
Likadant var det på UC där såg jag ingen sänkning i risken när en ff försvann. Däremot när jag betalade av ett litet blanco lån så sjönk det dramatiskt.
Nästa år kommer jag ha drygt dubble så mycket inkomst och hoppas på att verkligen kunna sänka dessa räntor.
25% ränta från banknorwegian
14% ränta från santander
16% ränta från remember.
Kommer säkert söka hos wästgöra igen efter årsinkomst ändring, anatar jag det blir i slutet av april nästa år?
Någon som vet?

Tror jag med att det har med det totala lånet och årsinkomst att göra. De säkert jämför hela beloppet man har på sig med årsinkomst och kommer till en slutlig bedömning.
Antal ff verka inte ha så stor påverkan. Betyget ändrades inte alls efter en ff försvann förre veckan.
Likadant var det på UC där såg jag ingen sänkning i risken när en ff försvann. Däremot när jag betalade av ett litet blanco lån så sjönk det dramatiskt.
Nästa år kommer jag ha drygt dubble så mycket inkomst och hoppas på att verkligen kunna sänka dessa räntor.
25% ränta från banknorwegian
14% ränta från santander
16% ränta från remember.
Kommer säkert söka hos wästgöra igen efter årsinkomst ändring, anatar jag det blir i slutet av april nästa år?
Någon som vet?
"UC (Upplysningscentralen) uppdaterar inkomstuppgifterna fyra gånger per år: i juni, augusti, september och december. För personer som gjort en förenklad deklaration, det vill säga inga tillägg eller ändringar, och deklarerat i tid så syns taxeringen från 2020 i början av juni 2021."

Tack patrick, då vet jag. Visste inte att uppdateringen blir så sent, då är det bättre att jag väntar ännu en månad för det sista ff i försvinner i juli. :)

Jag sökte på 45k .
Fick avslag.
Bolån 1 050 000
Blanco 300k
Krediter 30k.
Årsinkomst 420 000.
Uc store 1.1

Absurt som sagt...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp