Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus/ onea lån hos båda samtidigt?

Kan man fortfarande förlänga på vivus Max 1 år? Är förlängningsavgiften densamma varje månad eller ökar den?

Jag pratade med onea igår. Och dom
Har en ny policy inom koncernen. Och man kan INTE få beviljade lån hos både onea och vivus. Så numer kan man inte få lån från både vivus och onea. Oavsett om man har skött sig felfritt med återbetalning. Tyvärr.

Från när gäller det? Jag fick låna från båda bara för några veckor sedan

Onea Vivus

Båda mina lån hos Onea och Vivus är återbetalda och nu när jag loggade in på Onea så hade jag en kreditgräns på 25000 kronor och 10000 kronor hos Vivus så jag ansökte om lån hos Onea men fick avslag. Jag fick aldrig någon kopia på att kreditupplysning hade tagits och nu har det gått en vecka och ingen kreditupplysning tagen enl Kivra. Någon annan som ansökt hos dessa, fått avslag men inte fått någon kopia på upplysning? Det verkar som om man inte passerar deras interna kontroll, dvs att det är stopp innan dom tar en upplysning. Jag betalade ju tillbaka senare än förfallodag så kanske det ligger någon spärr ändå på mig. Det konstiga är när jag loggade in efter ett par dagar så var kreditgränsen där igen. Undrar varför dom envisas med att lägga dit den ifall jag inte är kreditvärdig?

Är det någon som vet om man kan förlänga mer än en gång om man har lån hos Onea eller går det att förlänga så pass många gånger man själv önskar?

Jag har förlängt 9ggr nu

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp