Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus/ onea lån hos båda samtidigt?

Tack :) Alltså, man kan få avbetalningsplan utan att det gått till Inkasso? Vore ju toppen i så fall!

Vet inte om det gick till inkasso el ej eftersom de kör eget, men ring o snacka med dem. Gick ungefär en månad efter förfallodatum innan jag fick min så den 1000 lappen du skulle förlängt med under den perioden kan du spara o avbetala med:).

Försöker de få dig att förlänga igen så hänvisa bara till villkoren där det står att du har rätt till en plan. Glömde säga att de ville ha 2500 första inbetalningen för att aktivera planen.

Har just mejlat Vivus och föreslagit att jag vill betala av min skuld och få en avbetalningsplan istället för att förlänga och förlänga så vi får se vad de svarar.

Har just mejlat Vivus och föreslagit att jag vill betala av min skuld och få en avbetalningsplan istället för att förlänga och förlänga så vi får se vad de svarar.

Du kan väl meddela sen vad du får för svar? Som sagt, det vore ju bra om kan bli av med skiten nångång :-/

2 timmar sen jag mejlade, inget svar, dålig stil, när jag får svar skriver jag här.

På ett maxlån på Vivus kan du få en avbetalningsplan på 1500 per månad istället för att lägga det på förlängning. Gör avbetalningsplaner istället för att förlänga så långt det är möjligt så blir du dessutom av med skiten :). Annars står man där så småningom och konstaterar att man kunde betalat hela lånet till slut med det man lagt på förlängning.

Lycka till!

1500 på maxlån??? Jag har haft flera maxlån och avbetalat, har aldrig fått en så låg kostnad ( trots mycket låg inkomst)

Dess svar fick jag från Vivus idag:

1. Avbetalningsplan är inget alternativ till att man inte vill förlänga, ditt ärende måste ha gått till inkasso för att man skall kunna ansöka om en. Du kan delbetala ditt lån själv men du måste fortfarande förlänga så att inte det resterande belopp förfaller.

Då gör du två betalningar till oss:

1. förlängningsavgiften

vänta tre bankdagar.

2. Betala in valfritt belopp som du vill skall dras av skulden.

Samma OCR och pg på samtliga

2.I dagsläget kan vi tyvärr inte lägga upp en avbetalningsplan till dig. Det du kan göra är att förlänga lånet och när vi har mottagit förlägningsavgiften så betalar du in ett valfritt belopp för att delbetala lånet. När det sen börjar närma sig förfallodatum igen så förlänger du lånet.

Allt eftersom din skuld hos oss sjunker kommer även förlängningsavgifterna att sjunka.

3.Vi beviljar avbetalningsplan som en absolut sista utväg då ärendet är nära till kronofogden, i ditt fall kan är det inte aktuellt.

Släpper man lånet tillinkasso utan att förlänga måste man först betala 25% av kapitalskulden dvs utan ränta och sedan får man ansöka om avbetalningsplan och inkasso kommer i första hand föreslå att du förlänger och delbetalar din skuld.

När du förlängt ditt lån i 1 år sägs lånet automatiskt upp och går då till inkasso med den skillnaden att du inte får förlänga längre utan återbetala hela skulden eller lägga upp en avbetalningsplan med dem

Så det som står i villkoren stämmer inte du kan inte om du är en skötsam låntagare och betalat dina förlängningsavgifter ansöka om en avbetalningsplan endast om du är sen.

Bara att invänta inkasso då, klart de försöker hetsa folk o förlänga , eller delbetala med förlängningsavgiften då de tjänar hutlösa pengar på detta.

De sa till mig att 4 dagar efter förfallodag så hamnar lånet hos inkasso inte en månad jag kan inte få fram 2500 kronor nu.

Mitt lån kommer alltså sägas upp i november och jag vet inte om jag kan få fram 2500 då så frågan är släppa nu eller fortsätta förlänga med 1100 i månaden till dess. Vad tycker ni jag ska göra?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp