Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus/ onea lån hos båda samtidigt?

De sa till mig att 4 dagar efter förfallodag så hamnar lånet hos inkasso inte en månad jag kan inte få fram 2500 kronor nu.

Finns inte ett lån i hela världen som hamnar hos inkasso efter 4 dagar. Har du ringt direkt till inkassoavdelningen? Låter som det är lallarna i receptionen som försöker skrämmas. Dessutom har du ett antal dagar på dig efter det gått till inkasso, så det ska absolut inte va några problem att vänta till löning om det ser ljusare ut då.

Inkasso vill inte prata med mig då jag inte hade något ärende där än utan hänvisade mig till en handläggare på kundtjänst. Inkasso ville heller inte besvara några frågor då jag inte hade något ärende där så hur än jag gör är jag förlorad 2500 nu eller senare båda alternativen är lika illa för mig.

Med den insikt jag har idag så skulle jag låtit alla de lån av denna typ jag tagit gå till Inkasso. Det är billigare och man blir av med dem.

Jag vet att det blir billigare men i dagsläget med de avbetalningsplaner jag redan har så finns det inte 2500 över på ett bra tag och jag väntar fortfarande på 2 andra lån som ska till inkasso så jag sitter i en jäkla rävsax som jag inte kommer ur så det slutar bara med KFM antar jag sen jag fick reda på detta. Trodde i min enfald att jag kunde ansöka om en avbetalningsplan till en för mig rimlig kostnad enligt vad det står i deras villkor att jag kan men det är bara en stor bluff att jag kan få det utan att lånet gått till inkasso först BUU för Vivus och Onea.

Vivus och Onea är skit ja. Det är alla dessa sms-lånebolag, dessa jävla ockrare och kräk som utnyttjar folk och som dom vet är desperata och har en svag ställning i väldigt många fall. Det utnyttjar sådana här företag. I början är man dum nog att tro det är en bra grej med förlängning, men det är såklart uträknat på så här stora belopp att man aldrig ska kunna betala tillbaka hela summan på en gång utan desperat ska förlänga och förlänga.

Det är vidrigt och cyniskt, jag tycker alla som kan ska framföra det till dessa hemska företag. Nämn det även i alla samtal om dom irl och här på nätet, att det är hemska företag som man ska undvika.

Hade dom som styr skiten haft ett samvete hade dom lagt ner skiten.

Att tala om för smslåneföretagen att de är skit när man som jag är beroende av dem kommer inte jag att göra men jag respekterar din åsikt. Jag tror att alla som har dem i detta forum önskade att de inte fanns men att inte fortsätta att låna av dem är tyvärr inget alternativ för mig i dagsläget.

Att tala om för smslåneföretagen att de är skit när man som jag är beroende av dem kommer inte jag att göra men jag respekterar din åsikt. Jag tror att alla som har dem i detta forum önskade att de inte fanns men att inte fortsätta att låna av dem är tyvärr inget alternativ för mig i dagsläget.

Nej, det är klart. Men det är ju för att du är tvungen och det utnyttjar dom här dyrt och skoningslöst. Det är en vidrig bransch rakt igenom. Dom vet mycket väl vad dom gör och att dom har med desperata och ofta utsatta människor att göra. Dom utnyttjar folks misstag till fullo.

ja det var däeför dom kom ut första gången.för att de som inte var vällkomna hos bankerna skulle också få en chans.så ja klart de vet vad de gör.

Är det någon som sökt och blivit nekad hos Vivus eller Onea på grund av att man nu bara får ha ett lån hos 4Finance? Har de i så fall tagit en kreditupplysning i samband med den avslagna ansökan?

Man blir nekad om man har ett tidigare lån hos 4 finance son du har obetalt eller har en avbetalning..annars ska det gå bra att ha hos båda

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp