Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus/ onea lån hos båda samtidigt?

Nu går det inte längre att ha lån hos både vivus och onea. Jag har ett lån på vivus och precis haft ett på onea. Gick ej att låna om på onea trots att jag sökte på halva beloppet mot vad jag brukar göra. Mailat och frågat och fick då svar att det bara går att ha ett lån hos 4finance numera.

Förlänga

Bara fortsätta förlänga då

Hade förresten Lån hos Onea sen varje gång fick låna samma belopp igen efter sista betalning fick sedan efter en vecka sms om att jag hade ny kreditgräns och kunde utöka lånet med 2000 fast jag varit nästan inkasso sen

Ja.. Har man tanken att låna om är det bättre att förlänga och betala av. Tråkigt bara då jag tycker att dom är bra!

Nu går det inte längre att ha lån hos både vivus och onea. Jag har ett lån på vivus och precis haft ett på onea. Gick ej att låna om på onea trots att jag sökte på halva beloppet mot vad jag brukar göra. Mailat och frågat och fick då svar att det bara går att ha ett lån hos 4finance numera.

Men nä:-/ Fast konstigt ändå... Jag har 10 000:- på Vivus (som jag förlänger hela tiden) och 9000:- på Onea har jag också haft länge och lånat om och jag har förlängt flera gånger, men ibland betalat in en hel månadskostnad. Fick för ett tag sen ett mess att min kreditgräns höjts till 11000 :- och att jag kunde låna ytterligare 2000 :- vilket jag gjorde igår och fick det beviljat.
Är inte det konstigt isf?

Hur länge kan man förlänga hos Vivus och Onea, nån som vet? TrustBuddy tex har väl max 6 ggr?

Ser på Oneas sida att man kan förlänga hur länge som helst, men på Vivus framgår det ej..!

Blir ju jäkla massa pengar i förlängningsavgifter, men det enda sätt som jag ser det att i framtiden bli av med alla jävla sms-lån är att förlänga de som går och först försöka betala av de andra som inte går att förlänga. Sen ta tag i alla som man förlänger och förlänger och förlänger... Går det någonsin att ta sig ur denna karusell? :-(

Vivus har sagt själva att förlängning max ett år sen kommer de troligtvis föreslå dig en avbetalningsplan.

Ser på Oneas sida att man kan förlänga hur länge som helst, men på Vivus framgår det ej..!

Blir ju jäkla massa pengar i förlängningsavgifter, men det enda sätt som jag ser det att i framtiden bli av med alla jävla sms-lån är att förlänga de som går och först försöka betala av de andra som inte går att förlänga. Sen ta tag i alla som man förlänger och förlänger och förlänger... Går det någonsin att ta sig ur denna karusell? :-(

På ett maxlån på Vivus kan du få en avbetalningsplan på 1500 per månad istället för att lägga det på förlängning. Gör avbetalningsplaner istället för att förlänga så långt det är möjligt så blir du dessutom av med skiten :). Annars står man där så småningom och konstaterar att man kunde betalat hela lånet till slut med det man lagt på förlängning.

Lycka till!

På ett maxlån på Vivus kan du få en avbetalningsplan på 1500 per månad istället för att lägga det på förlängning. Gör avbetalningsplaner istället för att förlänga så långt det är möjligt så blir du dessutom av med skiten :). Annars står man där så småningom och konstaterar att man kunde betalat hela lånet till slut med det man lagt på förlängning.

Lycka till!

Tack :) Alltså, man kan få avbetalningsplan utan att det gått till Inkasso? Vore ju toppen i så fall!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp