- Meddelanden
- 844
- Mottagna reaktioner
- 325
- Poäng
- 497
Stämt???? Hur sen är du?
Ja, alternativ till utslag hos Kronofogden för att kunna verkställa en skuld.
Stämt???? Hur sen är du?

Oj det var illa. Varför gör man så istället för KFM?Ja, alternativ till utslag hos Kronofogden för att kunna verkställa en skuld.
Dom har inte skickat till kronofogden. Det ör ju det jag väntat på att dom ska göra . Men dom valde detta alternativ istället .Men alltså vänta lite här…
Det känns som att du inte berättar allting.
Om du behöver hjälp behöver du ändå förklara iallafall lite mer i detalj hur det ligger till.
Nu känns det som att du hoppar in och inte säger hela historien. Sorry om jag låter hård eller som en polis(och nej jag mobbas inte).
Men jag blir inte så speciellt klok på det du tar upp. Rätta mig absolut om jag har fel.
Men det finns saker jag vill fråga och som jag undrar om.
Dom kan ju inte bara vilja stämma dig från ingenstans.
Hur sen är du med inbetalning?
Vad sa VIVUS när krediten sades upp?
Blev du informerad om detta (dock ditt egna ansvar att kolla upp).
Har du blivit delgiven av kronofogden då den ju lär ha skickats dit?
Osv osv…
Berätta![]()
Jag ska ringa Vivus imorgon.Närvara då kanske ni kan hitta en lösning? Kanske blir en förlikningsdom? Hellre de än en tredskodom.
Vad innebär tredskodom?Närvara då kanske ni kan hitta en lösning? Kanske blir en förlikningsdom? Hellre de än en tredskodom.
Viktigast är att man svarar på Tingsrättens frågor/kallelser, annars blir det tredskodom, vilket är till din nackdel. Försök även att få Vivus att återkalla stämningen.Jag ska ringa Vivus imorgon.