Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus har stämt mig i tingsrätten

Det är inget brott att inte betala räkningar, så oavsett vad domen resulterar i så ger den inget avtryck i belastningsregistret.
En anhörig till mig blev dömd för att inte betala sitt lån och sen inte medverka i tingsrätten, hans tredskodom står i lexbase.

En anhörig till mig blev dömd för att inte betala sitt lån och sen inte medverka i tingsrätten, hans tredskodom står i lexbase.
Ja, och? Lexbase har inget som helst med belastningsregistret att göra. Det är bara en databas med domar, varav en del gäller brottmål.

Belastningsregistret är en förteckning över allt olagligt som du har haft för dig. Många brott i belastningsregistret syns aldrig på Lexbase (till exempel fortkörningar som man snällt erkänner och betalar).

Att du inte har betalat en räkning är inget som du kan hamna i belastningsregistret för.

Domen fastställde hans förpliktelse att betala och villkoren för detta.
"Dömd för" används i brottmål.

Till att börja med så tycker jag TS ska åberopa att Vivus inte följer konsumentkreditlagen. Den är tvingande men det verkar Vivus inte ha fattat. De får inte ha 2 veckors uppsägningstid på lånen, måste vara 4 eller längre.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp