- Meddelanden
- 59
- Mottagna reaktioner
- 18
- Poäng
- 62
Ja det känns märkligt, kostar ju tid och pengar för dom.Spännande, det kostar dem 2800 kr att stämma istället för 300 kr i ansökningsavgift hos KFM.
Ja det känns märkligt, kostar ju tid och pengar för dom.Spännande, det kostar dem 2800 kr att stämma istället för 300 kr i ansökningsavgift hos KFM.
Tänk bara på att om du inte samarbetar i tingsrätten så blir det en tredskodom.Alla andra skickade till inkasso. Men jo Vivus har jagat mig i över 1 år . Men trodde ju att dom skulle skicka det till inkasso.
Fast så spännande tycker inte jag det är.Spännande, det kostar dem 2800 kr att stämma istället för 300 kr i ansökningsavgift hos KFM.
TackTänk bara på att om du inte samarbetar i tingsrätten så blir det en tredskodom.
Samarbeta och försök att komma fram till en bra lösning.
Nej egentligen inte, men jag undrar om det är någon ny trend bland långivare. Har själv blivit stämd för en påhittad skuld, som jag lyckades med att motparten drog tillbaka sin ansökan.Fast så spännande tycker inte jag det är.
Vi kan ju hoppas att det inte är en ny trend .Nej egentligen inte, men jag undrar om det är någon ny trend bland långivare. Har själv blivit stämd för en påhittad skuld, som jag lyckades med att motparten drog tillbaka sin ansökan.
Får inte TS betala alla rättegångskostnader inklusive det om han förlorar?Spännande, det kostar dem 2800 kr att stämma istället för 300 kr i ansökningsavgift hos KFM.
Går oftare smidigare att delge via domstol@Lasseman detta känns som nåt du kan ha koll på? Skillnaden om en långivare stämmer någon för utebliven betalning eller skickar till KFM, och vad kan en stämning innebära ?