Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus har stämt mig i tingsrätten

Alla andra skickade till inkasso. Men jo Vivus har jagat mig i över 1 år . Men trodde ju att dom skulle skicka det till inkasso.
Tänk bara på att om du inte samarbetar i tingsrätten så blir det en tredskodom.
Samarbeta och försök att komma fram till en bra lösning.

Fast så spännande tycker inte jag det är.
Nej egentligen inte, men jag undrar om det är någon ny trend bland långivare. Har själv blivit stämd för en påhittad skuld, som jag lyckades med att motparten drog tillbaka sin ansökan.

Nej egentligen inte, men jag undrar om det är någon ny trend bland långivare. Har själv blivit stämd för en påhittad skuld, som jag lyckades med att motparten drog tillbaka sin ansökan.
Vi kan ju hoppas att det inte är en ny trend .

Nu är det desperat. Stora kreditförluster kan man gissa. Aldrig hört något liknande att man stämmer kunderna ett år senare

4finance (Vivus) har tappat mycket i omsättning och går med brakförlust. Finns en not om att det finns fel i bokslut 2018-12 (flera brister) & 2020-12 (omsättningstillgångar stämmer ej med balansomslutningen) samt att de har för vana att lämna in årsredovisningen för sent. Det är helt enkelt ett gäng som inte får ihop det och därför trixar med balansposterna.

Spännande, det kostar dem 2800 kr att stämma istället för 300 kr i ansökningsavgift hos KFM.
Får inte TS betala alla rättegångskostnader inklusive det om han förlorar?

@Lasseman detta känns som nåt du kan ha koll på? Skillnaden om en långivare stämmer någon för utebliven betalning eller skickar till KFM, och vad kan en stämning innebära ?
Går oftare smidigare att delge via domstol

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp