Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vill du få hjälp med UC, låneansökning eller samlingslån?

Vet du vad som påverkar riskprognosen på din UC?

• Totalt antal röstare
    28
Hej igen,

Såg nu att vi svarar varandra i 2 olika trådar Så vi håller oss här

De 9 förfrågningar jag har är registrerade på följande datum:
2106-08-02
2016-08-09
2016-09-22
2016-10-24
2016-11-23
2017-01-30
2017-01-30
2017-02-16
2017-04-19

Vad gäller avbetalningen så är den slubetald förra månaden, men den har inte tagits bort från UC ännu utan det syns nog först vid nösta uppdatering. Kanske sjunker det lite till då

Mina 2 kreditkort ligger kvar då jag har skuld på dem och jag tror inte jag kan avsluta dem med skuld på dem?

Kan vara en bra ide att vänta tills fler av dina UC försvinner, själv tror jag runt 01/02/2018 ser väldigt bra ut om du kan undvika att ta andra UC innan dess.
Avbetalningen komma synas max 2 månader (dvs slutet av September) eftersom din UC uppdaterar denna information varje 2 månader.
Beroende på kreditgivaren kan man oftast avsluta produkten när man har en skuld, betyder att man inte kan skuldsätta sig mer utan kan endast betala existerande skuld. Ser bättre ut inför nästa UC om dessa kan avslutas.

Om man ansöker om 280.000 på Lendo, bankerna som inte vill bevilja säger dom bara nej eller visar vad dom kan erbjuda?

Tex dom säger nej till 280 men kan erbjuda 200. Visas det eller måste man söka om på lägre summa för att se vad dom erbjuder?

Hur ser mina chanser ut:
350.000 årsinkomst
36.000 underskott

288.000 synliga lån uppdelat på
154.000 blanco
20.000 blanco
85.000 avbetalning (bil Ecster)
22.000 kredit

3 förfrågningar (1 försvinner imorgon, dom andra två den 7:e augusti)
2.7 UC score idag.

Ska göra en sökning den 7:e på 280.000 för att betala av det som syns på UC (förutom den på 153.000) plus det som inte syns. Ska även betala in så mycket det blir kvar på det stora blanco lånet, ca 80.000-100.000.

Min tanke är att betala av allt skit jag har och bara ha kvar det som kommer synas på UC och att min låneskuld kommer vara min årsinkomst +-10-20.000

Hej igen,

Ok, då får jag vänta till september och se om den är borta då.

Jag får ha lite is i magen helt enkelt och hoppas kreditbetyget bara blir bättre :) jag hoppas kunna vänta med ansökan till februari, men just nu går det inte runt. Därav hade jag hoppats på november då enbart 4 ff är kvar

Tack för tipsen :)

Hejsan,

Vissa banker kommer ej lägga bud om beloppet skiljer sig betydligt men vanligtvis kommer dom komma in med sina förslag för lägre belopp.
Din risk score ser ganska hög ut för att ha så pass få förfrågningar.
Hur många lån krediter etc har du idag och vad har du för räntor på nuvarande blacolån?

Hejsan,

Vissa banker kommer ej lägga bud om beloppet skiljer sig betydligt men vanligtvis kommer dom komma in med sina förslag för lägre belopp.
Din risk score ser ganska hög ut för att ha så pass få förfrågningar.
Hur många lån krediter etc har du idag och vad har du för räntor på nuvarande blacolån?

Jag har 2st blanco på 177.000 totalt
Ett kreditkort på 22.000 (fritidsresor)
En avbetalning på 85.000 (Bil)

Kan ej svara för andra förmedlare, men på Lendo kan vi ändra beloppen i en ansökan i upp till 4 dg efter ansökan. Kan vara en bra ide att ta en miniuc och sedan kontakta en handläggare för att undersöka vad som påverkar den högre risk scoren så detta kan förbättras innan du lägger in låneansökan.

Känns osäker för dig att be dig skriva all information här gällande din UC

lånexperten, menar du man kan ringa Lendo och berört sin minuc info och på det viset få en bedömning av ens möjligheter utan att en uc tas?

Helt rätt, du kan ta en miniUC och sedan vidarebefordra den informationen till din handläggare för rådgivning.
Alternativt om du har ett konto på kivra.com och du har en UC registrerat där kan den användas.

Hej Lån Expert du skriver på flera ställen att man ska avsluta krediter trots skuld på dem för att få en bättre UC. Kommer då långivaren att kräva att man löser hela skulden eller menar du att man ska fortsätta betala som tidigare? För att lösa hela skulden på krediten har i alla fall jag inte utrymme till så det är ingen utväg för mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp