Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vill du få hjälp med UC, låneansökning eller samlingslån?

Vet du vad som påverkar riskprognosen på din UC?

• Totalt antal röstare
    28
Lånexpert,

Är det bättre att ange att man tänkt lösa lån som ej syns på UC vid sökning av höjning på ett befintligt lån med medelmåttigt kreditbetyg eller att bara ansöka om höjt utan att nämna? Eller bör man nämna något enstaka exempelvis en kreditkortsskuld så man får resten på kontot eller kanske inget alls?
Du kan få välldigt bra ränta på samlingslån men med lösenkrav, pengarna ser alldrig ditt konto eller få nylån med allt eller del av pengarna i fickan med något högre ränta.

Du kan få välldigt bra ränta på samlingslån men med lösenkrav, pengarna ser alldrig ditt konto eller få nylån med allt eller del av pengarna i fickan med något högre ränta.

Tack för svar. Men vad tror du är bäst om jag avser att höja ett befintligt lån hos en bank för att lösa smålån. Är det bättre att säga att höjningen är avsedd att lösa smålån eller ska man inte nämna något alls då det ej syns på UC. Hur ser banken på kreditvärdigheten här?

Tack för svar. Men vad tror du är bäst om jag avser att höja ett befintligt lån hos en bank för att lösa smålån. Är det bättre att säga att höjningen är avsedd att lösa smålån eller ska man inte nämna något alls då det ej syns på UC. Hur ser banken på kreditvärdigheten här?
Detta beror helt och hållet på banken och alla är olika.
Ta en UC via förmedlare och se till att dom har sammarbete med banken du vill genomföra höjningen med och lägg beloppet som lösen. Om dom vill ha kvar dig kommer dom kunna ge bättre bud än vad du kan få om du söker direkt.

En anmärkning försvinner om 2 veckor då har jag 3 kvar och dom försvinner om 2 år:/ om 2 månader försvinner 9 uc förfrågningar och resten om 8-9 månader ca :(

Just nu ser de mörkt ut med samlings lån så får harva på ett tag till o ha de såhär. För väl trösta mig med att i november börjar jag jobba o kan dra in endel pengar....o betala av de värsta.

Nej tyvärr ingen bra ide, den andra personen som medsökande skulle däremot få betydligt bättre villkor som ensamlåntagare, kan någon stå på lånet åt dig istället för med dig? Med både 4 anmärk och 24 uc kommer inte mycket hända, du bör vänta tills nästan alla uc ff är borta innan chancen dyker fram.
Andra saker som kan hjälpa med att förbättra din riskprognos är genom att avsluta krediterna så dom inte kan användas.
När försvinner anmärkningen?

En anmärkning försvinner om 2 veckor då har jag 3 kvar och dom försvinner om 2 år:/ om 2 månader försvinner 9 uc förfrågningar och resten om 8-9 månader ca :(

Just nu ser de mörkt ut med samlings lån så får harva på ett tag till o ha de såhär. För väl trösta mig med att i november börjar jag jobba o kan dra in endel pengar....o betala av de värsta.

Det bästa är att du väntar tills alla UC försvinner samt avsluta krediterna för att kunna baka undan det värsta som är kvar.
Grattis på jobbet och lycka till!

Det bästa är att du väntar tills alla UC försvinner samt avsluta krediterna för att kunna baka undan det värsta som är kvar.
Grattis på jobbet och lycka till!

Ja de är väl det enda alternativet hur nu. Nästa år i augusti är alla uc förfrågningar borta och om 2 år försvinner dom sista anmärkningarna phu.

Hej Lån Expert.

Frågar för en vän.

Han tog ett lån hos Swedbank på 280 tusen kronor förra året. Han har just nu blancolån på ca 315 tusen kronor, sammanlagt. Lånet hos Swedbank ligger på 7,5 procents ränta. Trots en medlåntagare.

Nu undrar han om det är klokt av honom att ansöka om att samla blancolånen, med frugan som medlåntagare...

Hans förutsättningar :

1 upplysning hos UC senaste året.
0,2 i kreditbetyg.
310 k i deklarerad inkomst.

Hur stora är chanserna att han får ett lägre betyg hos bankerna som Lendo erbjuder?

Ganska hög chans, finns även möjligheten att swedbank lägger om ett bättre bud än vad han har idag med dom.
Din vän kan kontakta lendo för att se om något kan förbättras på UCn innan ansökan ens skapas.

Tittar bankerna på hur mycket lån man haft tidigare månader också om man i dagsläget har 0 lån, 0 ff, 0 krediter?

Alltså om jag betalar av ALLA mina lån idag och får ett bra kreditbetyg.

I måndags kväll när jag loggande in på Min UC hade jag gått från 15,2 i UC risk till 6,6 loggade även in i går och hade då jag också 6,6. Jag mailade lite med Balanzia om mina förutsättningar och det var positivt. Vill ha ett ssmlingslån och de tyckte jag kunde söka på 150 tusen om jag hade behov av det. Tänkte ändå att jag söker via Lendo så gjorde det. När jag sedan loggar in på min UC har jag 15,2 igen !! När jag i dag får kopia på upplysningarna via Kivra så står det på UC som Lendo tagit 29/8 6,1 i risk men på de som Balanzia och Avida tagit 29/8 risk 15,2 ?? Tagna på samma dag alltså . Jag är förtvivlad nu drog jag på mig en onödig UC då jag vet att 15,2 är för högt. Snälla finns det någon förklaring på detta ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp