Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vill du få hjälp med UC, låneansökning eller samlingslån?

Vet du vad som påverkar riskprognosen på din UC?

• Totalt antal röstare
    28
Tack Pell3!

Har dock en följdfråga.
Har 240K i årsinkomst. 1 FF. 0.5 i score med ca 120000 i lån fördelat på 3 kort och 1 blanco.
Lånet som sådant togs i maj och har en ränta på drygt 11%. Vilket vid tillfället var jättebra då jag höll på och käka 33% och uppåt. Dock undrar jag ifall jag söker om ett nytt lån ifall det går att få ner räntan? Eller är mina förutsättningar för dåliga?

Mvh
Du har mycket goda förutsättningar att få en betydligt bättre ränta redan nu så länge som kreditutrymmet inte är särskilt hög. Vänta 6 månader efter senaste UC innan du söker om du kan.

Hade 352k i inkomst enligt senaste deklarationen vilket blir ca 29.3/mån.

Min fasta månadslön utan OB och diverse tillägg är dock 25k. Ska jag skriva 29.3 eller 25 i min ansökan?
Använd genomsnittliga inkomsten så som den skulle synas på senaste 3 lönespec

Hej Lån Expert. Och jag tackar dig nog för allas vägnar för att du tar dig tid att besvara alla frågor som rör lån och ekonomi.

Och jag är dock inget undantag utan tänkte ge mig på en fråga till dig och se vad anser.

Min nuvarande situation lyder:
465 000 intjänat 2016.
29 000 i underskott.
6,9 % i risk hos UC.
6 betalningsanmärkningar. Tre försvinner i november och de tre sista försvinner i april-maj.
12 förfrågningar de senaste 12 månaderna. Den senaste gjordes den 5 juli 2017. Sju ff försvinner innan året är slut.
Inga övriga lån/krediter som syns på UC.

Min huvudsakliga mål vore att få igenom ett samlingslån på ca 150 000 - 160 000 sek, men då tidigare försök varit fruktlösa så har jag gett upp detta tills dess att förutsättningarna ser bättre ut.

Men får man fråga dig i vilken klass man kanske skulle kunna ha en chans, alltså runt vilken summa man skulle kunna söka med dessa förutsättningarna? Allt för att binda samman lån givetvis och inget annat. Och finns det de som är bättre än andra att söka hos med dessa förutsättningar?

Mvh Micke

Hej Lån Expert

Tänkte hör med dig angående mina förutsättningar att få ett samlingslån på 165 000.

Krediter idag: 265 000, varav 95 000 är på ett lån med en ränta under 6 %
Enligt min UC har jag i juli 273 225 i krediter, men det är ju något lägre just nu.

Uc-score: 2,2
Antal UC-förfrågningar senaste året: 5
Senaste uc:n - 16 juni 2017

Taxering 2016:
Överskott av tjänst: 371
Taxerade förvärvsinkomst: 371
Underskott av kapital: 135
Sammanräknat netto efter avdrag före skatt: 237
Slutlig skatt: 46

Vad tror du? Har jag goda förutsättningar för att söka ett samlingslån på 165 000, och i så fall till vilken ränta? Tänkte söka genom Lendo i så fall.
Antar även att det inte är lönt att ansöka om hela summan, då det är svårt att hitta ett lån på 265 000 för under 6 % i ränta?

Mvh

Vad får en medsökande reda på om ens ekonomi egentligen? Jag har 4 betalnings anmärkningar och 24 uc förfrågningar:( det är mina uc förfrågningar som ställer till allt att jag inte kan få lån nånstans...inte ens hos bluestep elr Svea special lånet:/ det är pga av att jag har så många uc förfrågningar suck...men om jag skulle ha en medaökande med god ekonomi kan de bli annat då att ja blir godkänd??? O får ett lån? Behöver få ihop ett lån på 40 tusen ca...så jag kan betala bort en privat skuld på ca 20 tusen samt 20 tusen i massa små krediter:/

Hej Lån Expert

Tänkte hör med dig angående mina förutsättningar att få ett samlingslån på 165 000.

Krediter idag: 265 000, varav 95 000 är på ett lån med en ränta under 6 %
Enligt min UC har jag i juli 273 225 i krediter, men det är ju något lägre just nu.

Uc-score: 2,2
Antal UC-förfrågningar senaste året: 5
Senaste uc:n - 16 juni 2017

Taxering 2016:
Överskott av tjänst: 371
Taxerade förvärvsinkomst: 371
Underskott av kapital: 135
Sammanräknat netto efter avdrag före skatt: 237
Slutlig skatt: 46

Vad tror du? Har jag goda förutsättningar för att söka ett samlingslån på 165 000, och i så fall till vilken ränta? Tänkte söka genom Lendo i så fall.
Antar även att det inte är lönt att ansöka om hela summan, då det är svårt att hitta ett lån på 265 000 för under 6 % i ränta?

Mvh
Förutsättningarna på räntan förbättras desto större lånebelopp man söker.
Du bör avvakta tills dess att din risk minskar innan du hittar bättre än 6%.
Vilka datum är dina andra UC frågor?

Vad får en medsökande reda på om ens ekonomi egentligen? Jag har 4 betalnings anmärkningar och 24 uc förfrågningar:( det är mina uc förfrågningar som ställer till allt att jag inte kan få lån nånstans...inte ens hos bluestep elr Svea special lånet:/ det är pga av att jag har så många uc förfrågningar suck...men om jag skulle ha en medaökande med god ekonomi kan de bli annat då att ja blir godkänd??? O får ett lån? Behöver få ihop ett lån på 40 tusen ca...så jag kan betala bort en privat skuld på ca 20 tusen samt 20 tusen i massa små krediter:/
Nej tyvärr ingen bra ide, den andra personen som medsökande skulle däremot få betydligt bättre villkor som ensamlåntagare, kan någon stå på lånet åt dig istället för med dig? Med både 4 anmärk och 24 uc kommer inte mycket hända, du bör vänta tills nästan alla uc ff är borta innan chancen dyker fram.
Andra saker som kan hjälpa med att förbättra din riskprognos är genom att avsluta krediterna så dom inte kan användas.
När försvinner anmärkningen?

Senast ändrad:
Hej Lån Expert. Och jag tackar dig nog för allas vägnar för att du tar dig tid att besvara alla frågor som rör lån och ekonomi.

Och jag är dock inget undantag utan tänkte ge mig på en fråga till dig och se vad anser.

Min nuvarande situation lyder:
465 000 intjänat 2016.
29 000 i underskott.
6,9 % i risk hos UC.
6 betalningsanmärkningar. Tre försvinner i november och de tre sista försvinner i april-maj.
12 förfrågningar de senaste 12 månaderna. Den senaste gjordes den 5 juli 2017. Sju ff försvinner innan året är slut.
Inga övriga lån/krediter som syns på UC.

Min huvudsakliga mål vore att få igenom ett samlingslån på ca 150 000 - 160 000 sek, men då tidigare försök varit fruktlösa så har jag gett upp detta tills dess att förutsättningarna ser bättre ut.

Men får man fråga dig i vilken klass man kanske skulle kunna ha en chans, alltså runt vilken summa man skulle kunna söka med dessa förutsättningarna? Allt för att binda samman lån givetvis och inget annat. Och finns det de som är bättre än andra att söka hos med dessa förutsättningar?

Mvh Micke
Problemet är att när man har en betalningsanmärkning så är det inte många banker som kan hjälpa dig med sjysta villkor, detta händer endast då vid vissa förutsättningar. Räntan kan vara allt emellan 7-30% och hela beloppet bör kunna samlas.
För att ha bästa förutsättningar ska du vänta tills antalet uc ff minskas.
Avsluta aktiva krediter som du ej längre har behov av att använda på nytt.
Undvik att utnyttja mer än en uc förfrågning per 6 månader period i framtiden.

Lånexpert,

Är det bättre att ange att man tänkt lösa lån som ej syns på UC vid sökning av höjning på ett befintligt lån med medelmåttigt kreditbetyg eller att bara ansöka om höjt utan att nämna? Eller bör man nämna något enstaka exempelvis en kreditkortsskuld så man får resten på kontot eller inget alls?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp