Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilka rapporterar in missbrukad kredit

Hinner kf ens läsa mejlet tills imon? Och blir det inte en ny process ifall jag bestrider nu när jag ändå betalat? Förlåt för frågorna men är helt ny vad gäller kf
Man får svar samma dag att de mottagit mejlet och det är det datum när du skickade ditt mejl som gäller.
Nej det blir ingen ny process. De registrerar att du bestridit och de fryser ärendet och meddelar intrum att du bestridit (eftersom du har betalat) och då har intrum 30 dagar på sig att meddela betalning. Så ingen risk för anmärkning.

Också är det kanske inte bättre att ringa kf och säga att jag betalat?
även om du gör det så kommer de att säga att du ska mejla dem. De kan inte göra ngt åt den informationen muntligt.
Jag har gjort det här många ggr när det är väldigt tajt med tid och för att inte riskera att det hinner bli utslag, en del inkasso är inte snabba med att meddela kf att de fått betalningen.

även om du gör det så kommer de att säga att du ska mejla dem. De kan inte göra ngt åt den informationen muntligt.
Jag har gjort det här många ggr när det är väldigt tajt med tid och för att inte riskera att det hinner bli utslag, en del inkasso är inte snabba med att meddela kf att de fått betalningen.
Ska jag bara skriva "bestrider målnummer xxxx"?

Ska jag bara skriva "bestrider målnummer xxxx"?
Hej, här ser du ett gammalt mejl jag skickat till Kf där jag bestred just ett ärende fr Intrum

Hej,
Jag bestrider ärendet fr Intrum med målnummer 01-xxxxxx-1x/1.
Jag har betalat den 16/8.
Mitt personnummer är xxxxxxxxxx

Hälsningar xxxxx

i ämnesraden skriver du målnumret :)

i ämnesraden skriver du målnumret :)
Förlåt för att jag är jobbig men fick nyss det där automatiska mejlet med "vi har mottagit ditt mejl och kommer behandla det så snart vi kan" hinner dom behandla det tills imon?

Så kan du slappna av och inte behöver jaga intrum. Du sa att sista dagen var imorgon? Skulle
Jag har alltid mejlat till kronofogdemyndigheten@ men du kan lägga en kopia och skicka till båda så har du garderat dig. Tänkte ringa och fråga dem nu om mejladressen men det var 70 pers innan mig i kön så jag la på. Så skicka till båda så kan det inte bli fel :)

Förlåt för att jag är jobbig men fick nyss det där automatiska mejlet med "vi har mottagit ditt mejl och kommer behandla det så snart vi kan" hinner dom behandla det tills imon?
Det är det mejlet jag menar, för att vara helt på den säkra sidan så kan du bara ringa kf imorgon eftermiddag och säga att du har mejlat en bestridan och vill försäkra dig om att det inte bli utslag i fall Intrum inte hunnit meddela betalning.

Det är det mejlet jag menar, för att vara helt på den säkra sidan så kan du bara ringa kf imorgon eftermiddag och säga att du har mejlat en bestridan och vill försäkra dig om att det inte bli utslag i fall Intrum inte hunnit meddela betalning.
Du anar inte hur tacksam jag är, har inte kunnat få sinnesro sedan i förrigår.. Tack så hemskt mycket

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp