Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilka rapporterar in missbrukad kredit

Idag såg jag att mitt UC-betyg hade sjunkit 10% så det borde vara bra till jul och jag har pratat med alla i förra veckan och inga lån ligger risigt till.
Nu mitt nästa mål: spara flera hundratusen kronor........ :fire::face3hearts: Steg 1 var att inte få anmärkning, check.
Men vad skönt att det löste sig för dig :) Fortsätt kämpa!

Våra mål skiljer sig ngt åt... har haft som mål att inte få några förelägganden i år, så än så länge har jag klarat det emn året är inte slut.
När det gäller att spara är målet att kunna spara åtminstone 2000 kr :facejoy: Kommer klara det i juni då jag får tillbaka på skatten 5-siffrigt MEN det blir nog in på kontot och ut igen :rolleyes:

Vad är förelägganden? xD Det är jättebra gjort iaf... Ja, jag skämtar lite ibland, min mörka humor, självklart kanske jag inte kan spara en krona heller och blir nöjd av att kunna betala räkningarna men det jag säljer gror ju och jag vet inte var det kommer sluta så jag siktar högt och landar gärna i 2000 kr sparat jag med. <3

Vad är förelägganden? xD Det är jättebra gjort iaf... Ja, jag skämtar lite ibland, min mörka humor, självklart kanske jag inte kan spara en krona heller och blir nöjd av att kunna betala räkningarna men det jag säljer gror ju och jag vet inte var det kommer sluta så jag siktar högt och landar gärna i 2000 kr sparat jag med. <3
Fick inte du ett föreläggande här om dagen som du fick tillbakadraget? Frågar för jag fick ett idag

Men klart att man ska sikta högt! Vad kul att du har hittat din grej och att pengar rullar in :)
Föreläggande är brevet man får fr Kfm med det berömda delgivningskvittot att skriva på och returnera ^^ Hade typ säkert minst 14 st ett år så därför ville jag ha det som mål att inte få ett enda i år. För lyckas man inte betala så blir det utslag vilket leder till betalningsanmärkning. Huaaa :thinking:

Högt belopp? Kommer du fixa det?
1061 kr, förfallodatum imorgon till KF, lyckades betala den idag och ringt intrum 4 ggr idag för att kolla om dom bokfört betalningen än så dom kan dra tillbaka föreläggandet

1061 kr, förfallodatum imorgon till KF, lyckades betala den idag och ringt intrum 4 ggr idag för att kolla om dom bokfört betalningen än så dom kan dra tillbaka föreläggandet
Det säkraste är att du mejlar kronofogden och anger ditt målnummer och skriver att du bestrider. Då går det inte till utslag, kf "fryser" ärendet tills Intrum yttrar sig. Då riskerar du inte ngt om Intrum inte skulle dra tillbaka/meddela betalning idag eller imorgon.

Hinner kf ens läsa mejlet tills imon? Och blir det inte en ny process ifall jag bestrider nu när jag ändå betalat? Förlåt för frågorna men är helt ny vad gäller kf
Också är det kanske inte bättre att ringa kf och säga att jag betalat?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp