Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

ViaConto - upp till 50.000 med 3,3% månadsränta (39,6% årsränta)

Fairlo var faktiskt en favorit hos mig länge fram tills dom sköt sig själva i foten med en rad oförklarliga beslut.

Har ju 10000 på denna sida. Vet någon om jag i princip skulle vara garanterat höjning om jag betalade av de 10000 vid löning?

Det tvivlar jag på...

Jag har nyligen haft lån hos Viaconto.
Hade avtalet med 3,3 %ränta utan uttagsavgift eller andra avgifter som det var från början.
Helt plötsligt fick jag inte göra uttag igen under kredittiden med förklaringen att det avtalet jag hade är för förmånligt och inte tillräckligt lönsamt för dem. Ca 1000kr i ränta per månad för 30.000 kr är tydligen förmånligt haha
De erbjuder höjning hela tiden till 50.000 kr men söker jag blir det avslag.
Inget fel på min kreditvärdighet som är mycket hög på Creditsafe säger de. Och har alltid betalat i tid så klart.
Bara just det avtalet jag har som var för förmånligt.
(va fan, stollar)

Jag har nyligen haft lån hos Viaconto.
Hade avtalet med 3,3 %ränta utan uttagsavgift eller andra avgifter som det var från början.
Helt plötsligt fick jag inte göra uttag igen under kredittiden med förklaringen att det avtalet jag hade är för förmånligt och inte tillräckligt lönsamt för dem. Ca 1000kr i ränta per månad för 30.000 kr är tydligen förmånligt haha
De erbjuder höjning hela tiden till 50.000 kr men söker jag blir det avslag.
Inget fel på min kreditvärdighet som är mycket hög på Creditsafe säger de. Och har alltid betalat i tid så klart.
Bara just det avtalet jag har som var för förmånligt.
(va fan, stollar)
Men ändrade inte dom till max 20000? Därför du får avslag tänker jag.

Nya kunder ja... På mina sidor står det kredit 30.000 kr som jag haft och att jag kan ansöka om 50.000 kr. Har Chatat med dem flera gånger och att de sänkt krediten till 20 tusen har de aldrig nämt. Bara att just det avtalet jag har är för förmånligt och därför ej beviljas längre pga det. Det nya avtalet har ju 395 kr i månadsavgift o faktureringsavgift 45 kr så det är klart de vill att jag ska byta det det.

Varför nekar dom alltid uttag och höjning? hög creditsafe så borde inte vara nån problem

Dom är inte alls lika aktiva som för något år sen. Tror dom är på väg att avveckla faktiskt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp