Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

ViaConto - upp till 50.000 med 3,3% månadsränta (39,6% årsränta)

Har inget lån hos Via konto eller Via kredit, spärrade mig på livstid för flera år sen men haft lån hos Vivus (bortbetald och införd spärr) samt Ferratum som jag nu kämpar med på inkasso. De två var likadana. Eviga mail, sms och telefon terror nästan varje dag och flera ggr varje dag då jag inte svarade. Vad är grejen, nog vet man att man inte betalt och det räcker väl med ett mail och sms eller brev. Inge kul med skulder på inkasso men så mycket skönare att slippa bli terroriserad, skapar så mycket stress.

Vad är grejen, nog vet man att man inte betalt och det räcker väl med ett mail och sms eller brev. Inge kul med skulder på inkasso men så mycket skönare att slippa bli terroriserad, skapar så mycket stress.
Exakt!!!!!!:mad::mad::mad::(:(:(

Vad har deras inkassoavdelning för telefonnummer?

fick så trevligt mejl idag igen :rolleyes:
Vi saknar din betalning! Din betalning av lånet är redan 3 dagar försenad.

Alla långivare som håller på och trakasserar så här med 10 mejl sms och samtal per dag så fort man är försenat... jag tror att de utgår från att den som inte betalar vill jävlas med dem. "Självklart" att jag har pengar att betala med men vill inte göra det eftersom det är så trevligt när de ringer hela tiden!! Och inte fan blir det bättre av att de gör det, tvärtom! Nu kommer jag prioritera de som inte ringer och trakasserar än... ska betala in på Ecster 300 kr och Klarna 300 kr och Captum 200 kr. Så ViaConto får vänta på sina 800 kr!
Och precis nu plingade det i mobilen också: Hej! Vi saknar din betalning, vänligen betala omgående!

Annars????????
Varför räcker det inte med en påminnelse? De får väl skicka till Inkasso om de tycker att betalningen är så in i helvete försenad :mad::mad::mad::mad:

De jävla idioterna har tidigare försökt nå mig via telefon efter en dags försening. 1 jävla dag alltså...

De jävla idioterna har tidigare försökt nå mig via telefon efter en dags försening. 1 jävla dag alltså...
Samma här, har ringt och mejlat och messat i 3 dagar nu.
Antar att det kommer fortsätta så här tills jag betalar. Kommer betala senast nästa lön.

och även om jag skulle kontakta dem och säga att jag inte kommer betala nu utan i slutet av november så kommer det ändå fortsätta ringas och messas då de som andra långivare kommer säga att "det går automatiskt".

fick så trevligt mejl idag igen :rolleyes:
Vi saknar din betalning! Din betalning av lånet är redan 3 dagar försenad.

Alla långivare som håller på och trakasserar så här med 10 mejl sms och samtal per dag så fort man är försenat... jag tror att de utgår från att den som inte betalar vill jävlas med dem. "Självklart" att jag har pengar att betala med men vill inte göra det eftersom det är så trevligt när de ringer hela tiden!! Och inte fan blir det bättre av att de gör det, tvärtom! Nu kommer jag prioritera de som inte ringer och trakasserar än... ska betala in på Ecster 300 kr och Klarna 300 kr och Captum 200 kr. Så ViaConto får vänta på sina 800 kr!
Och precis nu plingade det i mobilen också: Hej! Vi saknar din betalning, vänligen betala omgående!

Annars????????
Varför räcker det inte med en påminnelse? De får väl skicka till Inkasso om de tycker att betalningen är så in i helvete försenad :mad::mad::mad::mad:
Dom är jättedryga på mig har dom gett upp ligger hos KFM nu :( Det var ju också terror av Ferratum Onea när dom fanns sms pengar höll också på med terror :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp