Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vet inte riktigt vad jag ska göra

Anledningen till avslaget är endast att du skuldsatt dig med stora belopp nära i tiden. Är det 30 000 kr det handlar om? Låter galet, särskilt om du kan visa att de pengarna gått till att överleva/betala på andra skulder. Men jag är ingen expert på det här på något sätt. Men lät tufft iom att du uppfyller övriga villkor enligt beslutet.
Jag tog ett lån på 30 i juli för att komma runt i februari i år utökade jag ett lån med 90k för att betala av andra mindre och dyrare lån.
Löpande kostnader täckte jag med kreditkort när det gick. Det var typ skyffla runt hålen. När jag hade träffat rådgivaren slutade jag använda korten. Betalade av några mindre lån (3k,6k, 2x2k) med de pengar som jag hade ”över”. Sen mötet lever jag endast på utrymmen och rör inget annat.
bad rådgivaren om nytt möte, måste ju överklaga inom 3 veckor, även om jag inte kommer kunna uträtta mycket under den tiden.

Du skickade ju in ansökan i augusti...och sökte ett lån så sent som i juli...inte konstigt med avslag då tyvärr.

Du skickade ju in ansökan i augusti...och sökte ett lån så sent som i juli...inte konstigt med avslag då tyvärr.
Jag vet.
Panikansökte 6/7 när jag såg att semesterlönen hade tappats av lönekontoret och det fattades 6000kr, resten använde jag för att bita av andra lån med extra betalning. I slutet av augusti var det bara att inse att jag inte kommer att kunna ’hitta’ 15-16k varje månad bara så man slutar på 0. Jag sa till handläggaren att jag använde löner för att betala av ett mindre lån och bita av på andra.

Jag vet.
Panikansökte 6/7 när jag såg att semesterlönen hade tappats av lönekontoret och det fattades 6000kr, resten använde jag för att bita av andra lån med extra betalning. I slutet av augusti var det bara att inse att jag inte kommer att kunna ’hitta’ 15-16k varje månad bara så man slutar på 0. Jag sa till handläggaren att jag använde löner för att betala av ett mindre lån och bita av på andra.
Sitt lugnt i båten, ta löneutmätning sen sök sanering senare så blir det säkert bra.

Sitt lugnt i båten, ta löneutmätning sen sök sanering senare så blir det säkert bra.
men hur funkar det? med mitt nuvarande betalningutrymme på 26k betalar jag inte alla lån.

Så det kommer fler och fler påminnelse.
Med löneutmätning blir det ännu mindre pengar som jag kan lägga på att bita av och det blir bara fler och fler påminnelse och föreläggaren och delgivningar och vad fan vet jag.
Vart jag än vänder mig så ser jag bara massor med brev och krav och räntor som delvis stiger med 2000 över 3 månader.
Jag har inte ens nånting som utmätas, det enda jag har av värde är ett halsband som jag fick när jag var 14, det kanske ger 2000.
Hur länge ska man sitta lugnt i båten? 1 år , 2 eller 3?
Kan inte ens flytta till nåt billigare för det finns inget och jag har inte ens råd att flytta.
Har ingen familj och mina vänner bor inte ens i sverige.
Även jämkning som jag fick för restan av året (nov & december) kommer bara att ta bort de 30k lånet, vad sen?
Blir det då ett lån jag utökade i februari ( men som jag har sedan 2017) så jag kunde bli av med kreditkort skulder?
Eller räknas sedan kreditkorten (som jag inte betalad på nu 2 månader ) som nyaste skulder.
Vad är det nästa som inte duger ? :'(

Lika bra att ge upp och lägga sig. Orkar inte kämpa mer,det var sista försöket att komma ur det hela.

men hur funkar det? med mitt nuvarande betalningutrymme på 26k betalar jag inte alla lån.

Så det kommer fler och fler påminnelse.
Med löneutmätning blir det ännu mindre pengar som jag kan lägga på att bita av och det blir bara fler och fler påminnelse och föreläggaren och delgivningar och vad fan vet jag.
Vart jag än vänder mig så ser jag bara massor med brev och krav och räntor som delvis stiger med 2000 över 3 månader.
Jag har inte ens nånting som utmätas, det enda jag har av värde är ett halsband som jag fick när jag var 14, det kanske ger 2000.
Hur länge ska man sitta lugnt i båten? 1 år , 2 eller 3?
Kan inte ens flytta till nåt billigare för det finns inget och jag har inte ens råd att flytta.
Har ingen familj och mina vänner bor inte ens i sverige.
Även jämkning som jag fick för restan av året (nov & december) kommer bara att ta bort de 30k lånet, vad sen?
Blir det då ett lån jag utökade i februari ( men som jag har sedan 2017) så jag kunde bli av med kreditkort skulder?
Eller räknas sedan kreditkorten (som jag inte betalad på nu 2 månader ) som nyaste skulder.
Vad är det nästa som inte duger ? :'(

Lika bra att ge upp och lägga sig. Orkar inte kämpa mer,det var sista försöket att komma ur det hela.
Alltså du får ju ändå fokusera på det positiva; allt talar tydligen för att du ska få en skuldsanering förutom att du tagit ett lån i närtid. Så vad gör du då? Jo, tar inga nya lån, slutar omedelbart betala på alla dina skulder och låter de gå till kronofogden. Tills en löneutmätning kommer igång om ett par månader kommer du hinna bunkra upp en buffert i kontanter (ej ha dessa på ett konto). Sen söker du skuldsanering igen i augusti och lär ju få det till 99%. Sen är du skuldfri 3-5 år senare. Du kunde ha det bra mycket värre än så.

Jag vet.
Vet precis hur det är! Var där själv för några år sedan...
Släpp allt till kfm som andra skriver och invänta löneutmätning. Det känns tufft i början när man släpper men väldigt snabb så blir det en sån frihet trots allt. Man slipper jaga lån på lån för att klara månaden...det går ändå aldrig ihop fast man inbillar sig det.
När du släppt allt och har löneutmätning så vet du vad du har att leva på. Sen söker du skuldsanering igen...då ser kfm en tydlig brytpunkt för dig där du slutat låna.
Jag vet hur hårt det känns att få avslag och man tror aldrig att det kommer bli bra men det gör det!
Jag fick avslag för att jag inte jobbade heltid så då valde jag att börja studera och idag har jag ett heltidsjobb. Min situation idag är betydligt bättre än vad jag någonsin trodde var möjligt!
Har inte sökt sanering nåt mer man har lyckats betala bort mycket ändå. Då jag haft skulder i många år och inkassobolagen märkte att dom inte fick några pengar när jag studerade så har jag fått många bra erbjudanden på betalplaner. Så sent som förra veckan fick jag från Sileo att om jag betalar en viss summa i 36 månader så skriver dom av resterande skuld som är kvar efter det, vilket enligt dom skulle vara ca 70000 kr. Intrum erbjöd mig fryst ränta på några ärenden och ett annat skulle jag betala en viss summa under 12 månader sen skulle dom skriva av resterande, ca 5000 kr. Så även om allt känns mörkt nu så finns det vägar att gå.
Lycka till!

Alltså du får ju ändå fokusera på det positiva; allt talar tydligen för att du ska få en skuldsanering förutom att du tagit ett lån i närtid. Så vad gör du då? Jo, tar inga nya lån, slutar omedelbart betala på alla dina skulder och låter de gå till kronofogden. Tills en löneutmätning kommer igång om ett par månader kommer du hinna bunkra upp en buffert i kontanter (ej ha dessa på ett konto). Sen söker du skuldsanering igen i augusti och lär ju få det till 99%. Sen är du skuldfri 3-5 år senare. Du kunde ha det bra mycket värre än så.
har nu stoppad de sista autogiro ( på de lånen som rådgivaren sa jag ska fortsätta betala till). nästan fysisk obehag. Djupt inne skriker det att jag kan använda de " sparade pengar" att betala av de smålånen som ligger....
jag har ett lönekonto hos en bank och ett slaskkonto hos en annan (som har stolta 120sek på sig).
Så jag får inte ha något konto med pengar alls (förutom lönekonto)? detta är okänt vatten för mig, förlåt för dumma frågor.

har nu stoppad de sista autogiro ( på de lånen som rådgivaren sa jag ska fortsätta betala till). nästan fysisk obehag. Djupt inne skriker det att jag kan använda de " sparade pengar" att betala av de smålånen som ligger....
jag har ett lönekonto hos en bank och ett slaskkonto hos en annan (som har stolta 120sek på sig).
Så jag får inte ha något konto med pengar alls (förutom lönekonto)? detta är okänt vatten för mig, förlåt för dumma frågor.
Finns jättebra trådar om detta men typ så här: när (löne)utmätning dras igång så kommer de kolla alla dina konton och ta dina pengar du har där (förutom det du behöver att leva på). Nu kommande löner kommer du ju inte betala på några lån så alla pengar du får över antingen ta ut i kontanter eller ännu bättre om du har någon du litar på, för över till den personen och så har du en kassa hos den att ta från när löneutmätningen är igång och du behöver lite extra.

Sök på löneutmätning här i forumet så kommer du snabbt fatta :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp