- Meddelanden
- 130
- Mottagna reaktioner
- 97
- Poäng
- 257
Tack. Jag har adhd och att övertänka är typisk för mig. Tror inte att jag kommer ingå ny relation ännu mindre än attningp en med en knarkare / spelberoende så väldig liten risk att den problematiken dyker upp igen. Att tänka på vad som kan hända och hur man kan hantera det är inte precis ett problem, hade jag inte gjort det de senaste åren had jag inte varit vid liv idag.Grymt kämpat! Gillar en grej du skrev, ”vad händer om”. Detta gör vi alltför lite, vi är så utsatta och benägna att sabba för oss själva att vi bara måste sätta upp handlingsplaner för när balansen rubbas. Det kan vara bli av med jobb, förlora en närstående, kärleksproblem, skador. Ja till och med pluspengar tex arv mm är en risksituation för oss som uppenbarligen inte kan hantera pengar.
Det absolut bästa är att involvera en närstående i detta, ge denna person insikt i ens ekonomi, ens plan. Den personen kan vara skillnaden när det krisar och man har så lätt att ta till gamla beprövade metoder som återfall, paniklån eller vad det kan vara.
Önskar dig lycka till och ta inte för lätt på att gå till botten med just din problematik och förhindra att det spårar ur igen ❤️