jag tror 299/mån är bara medlemskapet. inte arvode för deras ... arbete. dra tillbaka ditt medlemskap under distanslagen och spärrar autogiro om du redan har givit det.Ok, inte fattat att det kostar så mkt! Skulle betala 299/mån via autogiro!
jag tror 299/mån är bara medlemskapet. inte arvode för deras ... arbete. dra tillbaka ditt medlemskap under distanslagen och spärrar autogiro om du redan har givit det
Jag släppte ingetning innan jag hade pratat med rådgivaren. Höll i så hårt jag bara kunde i att betala allt och "göra rätt för mig"Ok! Ska genast göra det! Ska försöka få tag på kommunens rådgivare istället!
När säger ni att man ska släppa allt och inte betala? När man lämnat in ansökan om sanering lr? Novis som ni förstår! Så tacksam för alla svar !
Där säger du något! Enligt GDPR måste alla har företagsinformation offentligt och lätt tillgänglig. de går under Skuldsanerarnas ideella förening, men har inget inlägg i näringslivsregistret som jag ska se. Namn, affärs- och e-post adress , företags ID, evt moms reg är minimum info på en webbsida.Inga som helst uppgifter om vilka som står bakom, ingen adress, inget telefonnummer eller namn. Bara ett sätt till att blåsa folk på pengar ingenting annat. Bara detta att de drar 5 kr för att registrera betalkort säger väl en del... Nä som föregående säger, spring, spring därifrån fort som f*n. Ingenting annat än en bluff.
Anledningen till avslaget är endast att du skuldsatt dig med stora belopp nära i tiden. Är det 30 000 kr det handlar om? Låter galet, särskilt om du kan visa att de pengarna gått till att överleva/betala på andra skulder. Men jag är ingen expert på det här på något sätt. Men lät tufft iom att du uppfyller övriga villkor enligt beslutet.Fick avslag.
anledningen är de inte ser jag kan betalar av skulderna under sanering under överskådlig tid. Beräkningen visar om jag betalar (hade jag de pengar) som bankerna vill så betalar jag i tills 2036/2038, vilket är tydligen mer skäligare och mer överskådlig än att betala varje månad, även om det krävs ett förlängd plan på 6 år.
Paniklånet på 30 som jag tog i juli för att klara räkningar är nu listad som anledning. Får se vad jag gör. Finns inte så många optioner nu.
‘ Kronofogden ska bedöma dels om du som sökt skuldsanering inte kan återbetala dina skulder inom en överskådlig tid och dels om det är skäligt att bevilja dig skuldsanering. I denna bedömning tar vi hänsyn till samtliga omständigheter som framkommit i din ansökan samt i Kronofogdens utredning. Kronofogden bedömer att du inte kan betala dina skulder på många år. Vi grundar vår bedömning på din totala skuld i förhållande till vad du kan betala nu och i framtiden. Vi har tagit hänsyn till alla kända omständigheter som påverkar dina möjligheter att betala. För att en skuldsanering ska komma på fråga krävs även att en sådan ska vara skälig. Du har betalat vad du kunnat och förhandlat med dem du är skyldig. Detta är omständigheter som talar för skuldsanering för dig. Att du har skuldsatt dig med stora belopp nära inpå din ansökan om skuldsanering talar emot en skuldsanering för dig. Detta eftersom du har skuldsatt dig nära i tiden, när du dessutom redan var skuldsatt och inte hade möjlighet att betala. Vid en sammantagen bedömning finner Kronofogden att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja dig skuldsanering. Din ansökan ska därför avslås. ‘