Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Varför Du ser mer spelreklam...

Men DU har ju faktiskt ett missbruk att luta dig tillbaka på också!?... DUTT missbruk kallas ju ”shoppingmissbruk” och som på många sätt kan liknas med ett spelmissbruk,enda skillnaden är ju att du FÅR något för dina pengar till skillnad mot oss spelmissbrukare som bara hivar i väg pengarna?

Jag har vänner som är shoppingmissbrukare och som kan berätta SIN historia med impulsköp,må-bra-känslor & ångest redan när bekräftelsen på köpet trillar ner i inkorgen på mailen..

Det är ju samma problematik med ekonomin inblandad. Låna till köp... använda pengarna till inköp snarare ön att betala utgifter...

Låna,dribbla med varor som man inte kan visa hemma.. ljuga,smussla...

Nog har du ett missbruk alla gånger!?

Ok. Har aldrig behövt dölja något då jag inte har shoppat upp mina pengar, men visst ja har delvis lagt det på alldeles fööör dyr hobby som att ha hästar och allt vad det innefattar ...

Förvisso har Du en poäng i problematiken med att inte kunna säga ”nej” till sig själv, men så har ja haft det hela mitt liv. Har velat leva bättre och ”finare” än vad ekonomin förmått. Köpt hästar med lån, betalt dyra veterinörskostnader med lån, aldrig rest för lånade pengar dock, men som sagt, likväl har jag långvarigt levt över mina tillgångar.
Eller kanske inte riktigt ärligt iheller, för visst ska man kunna låna pengar för olika ändamål & jag har ju alltid gjort rätt för mig, MEN sen händer den där GREJEN som raserar korthuset & som gör att man står vid ruinens brant, som i mitt fall, havererade tänder :(
Det gör mig innerligt ont att läsa att Du bara har en vän och att Din familj beter sig som dom gör. Dom borde skämmas... :mad:
Lever Du ensam eller har Du en ”käraste” vid Din sida iallafall?!

Från mig får Du iallafall många värmande kramar ❤️

Ja, det kostar skjortan med hästar har jag förstått. :D jo, jag har min man och ett gäng busungar. Flyttat till en stad jag pluggade i och alla vänner har flyttat vidare och jag är kräsen med vänner och lite introvert när det kommer till kritan. Ska bli bättre på att ragga vänner. :) känner att jag inte hinner umgås med folk. Varje gång det är något släktkalas måste jag ställa in på grund av tentor som alltid lyckas sammanfalla. Vill inte misslyckas med studierna för att jag sitter och fikar. ^_^ jag är lite ensam men gillar det med på något sätt. Det är ganska okej. Måste fokusera.

Lilaros, undvik de som inte vill dig väl tills de kan bete sig. Fy faan för sådana vänner och familj.

Lilaros, undvik de som inte vill dig väl tills de kan bete sig. Fy faan för sådana vänner och familj.

Ja just nu är det tufft. Inte konstigt att jag slösade under 2018, sju personer från min mans familj har bestämt att jag är vidrig för att min personlighet inte gillas (jag lade mig i varför mina barn inte kan få samma i julklapp fast sonen har en annan pappa och det gillades inte) och har under det gångna året tagit bort mig kollektivt från facebook alla sju... Jag är 30 år och dessa personer är 70, 45, 45, 43, 41, och två av deras barn 21 och 18 och jag ska banne mig veta min plats och bli utfryst av det gänget. Är jätteledsen och jättearg men kan inte göra något för att hela bunten redan bestämt sig för att jag är "elak", tar det jag säger på fel sätt. Ju mer jag försvarar mig ju mer fel hittas i mitt sätt som används mot mig. Därför ska jag bara fokusera på att jobba och fixa bort så många lån som går, går inte att skaka kärlek ur en hop mumier.

Jag håller inte riktigt med Dig här. För mig som inte har någon form av missbruksproblematik att ”vila mig mot”, så borde min skuldsättning än mer ses som oerhört motbjudande än för de med just ovanstående problematik.
Mina skulder bottnar i ett långvarigt överkonsumerande (velat leva bättre än vad ekonomin tillåtet helt enkelt).
Nästan alla av mina nära vänner vet nu om detta. Alla var oförstående och kanske en aningens fördömande till att börja med, men jag har förklarat mig (även då det är svårt, för jag förstår inte ens själv mitt beteende fullständigt), men alla mina vänner har stått kvar vid min sida. Nu ”skojar” vi om det... Jag möts nu av empati, ödmjuksamhet & generositet av mina vänner... Det har hjälpt mig oerhört i denna sorg som jag med då & då uppleva...

Du har levt över dina tillgångar och utåt har det sett bra ut. Som jag förstått så har du levt bland rikedom, kändisskap och champagne. Du har köpt minne, saker och fått något av dina pengar iaf. Vi som har spelat har verkligen inte fått något ut av det mer än ”kickar” under pågående aktivitet. Vi kunde lina gärna gärna bränt upp våra pengar, vi har varit oaktsamma. Du har oxå varit oaktsam men levt under tiden. Vi har suttit och tryckt på en jävla knapp hemma i ett mörker av ångest. Jag önskade att jag åtminstone köpt något fint eller fått ngt fint minne av alla pengar jag slösat men istället köpte jag mig ännu mer ångest och psykisk ohälsa, det är sinnes sjukt!

Det är många som lever över sina tillgångar och som har lån på hus, bil, båt , status prylar, sommarstuga och dylikt. Det är mer socialt accepterat och har högre status, ett missbruk är ju inte lika acceptabelt och det är inte många som har förståelse för hur man kan sitta i timmar och spela bort miljoner. För oss är det bara siffror, man fattar inte det själv, det är idiotiskt ju att slösa pengar på det viset!

Jag tappade bort mig och nu vet jag inte riktigt ville med detta svar/inlägg men det jag nog ville säga att ditt sett att leva har nog varit mer socialt accepterat. Det är bara min teori och jag säger inte att det är så....

Ja just nu är det tufft. Inte konstigt att jag slösade under 2018, sju personer från min mans familj har bestämt att jag är vidrig för att min personlighet inte gillas (jag lade mig i varför mina barn inte kan få samma i julklapp fast sonen har en annan pappa och det gillades inte) och har under det gångna året tagit bort mig kollektivt från facebook alla sju... Jag är 30 år och dessa personer är 70, 45, 45, 43, 41, och två av deras barn 21 och 18 och jag ska banne mig veta min plats och bli utfryst av det gänget. Är jätteledsen och jättearg men kan inte göra något för att hela bunten redan bestämt sig för att jag är "elak", tar det jag säger på fel sätt. Ju mer jag försvarar mig ju mer fel hittas i mitt sätt som används mot mig. Därför ska jag bara fokusera på att jobba och fixa bort så många lån som går, går inte att skaka kärlek ur en hop mumier.

Usch, ja blir riktigt beklämd över det Du genomlider. Är dock lättad över vetskapen att Du iallafall har Din man och Era busungar... Fokusera på dom ! Häng av Dig resten... ödsla inte Din energi på vedervärdiga människor.
❤️

Du har levt över dina tillgångar och utåt har det sett bra ut. Som jag förstått så har du levt bland rikedom, kändisskap och champagne. Du har köpt minne, saker och fått något av dina pengar iaf. Vi som har spelat har verkligen inte fått något ut av det mer än ”kickar” under pågående aktivitet. Vi kunde lina gärna gärna bränt upp våra pengar, vi har varit oaktsamma. Du har oxå varit oaktsam men levt under tiden. Vi har suttit och tryckt på en jävla knapp hemma i ett mörker av ångest. Jag önskade att jag åtminstone köpt något fint eller fått ngt fint minne av alla pengar jag slösat men istället köpte jag mig ännu mer ångest och psykisk ohälsa, det är sinnes sjukt!

Det är många som lever över sina tillgångar och som har lån på hus, bil, båt , status prylar, sommarstuga och dylikt. Det är mer socialt accepterat och har högre status, ett missbruk är ju inte lika acceptabelt och det är inte många som har förståelse för hur man kan sitta i timmar och spela bort miljoner. För oss är det bara siffror, man fattar inte det själv, det är idiotiskt ju att slösa pengar på det viset!

Jag tappade bort mig och nu vet jag inte riktigt ville med detta svar/inlägg men det jag nog ville säga att ditt sett att leva har nog varit mer socialt accepterat. Det är bara min teori och jag säger inte att det är så....
PRECIS SÅ!!... Har man köpt saker så kan man ju också sälja dem även om det är ett sämre andrahandsvärde... Vi spelare har INGENTING när det gapar tomt i plånboken!?o_O

Nu ska man inte ställa folk emot varandra och jag försöker inte på något vis göra mig till en martyr men det är så lätt att många gånger önska sig ett annat missbruk än just spel då det är en fullkomlig katastrof att vara fast i ett sånt DYRT missbruk!:mad:

Usch, ja blir riktigt beklämd över det Du genomlider. Är dock lättad över vetskapen att Du iallafall har Din man och Era busungar... Fokusera på dom ! Häng av Dig resten... ödsla inte Din energi på vedervärdiga människor.
❤️

Tack, ❤️

Fy fasiken vad FULT av vuxna människor att gå ihop som en ”grupp” och frysa ut en annan familjemedlem?!:mad:

Du har säkert rätt... mitt liv blev fel redan som 18-åring då jag (på den tiden) fick ett stort arv efter min mamma. Pengar ja inte kunde hantera. Pengar ja inte var redo för! Stack till USA. Fick förvisso en bachelor utbildning på universitet i Miami, men levde verkligen ”loppan”. När pengarna tog slut, gick ja till havs ombord en lyxkryssare. Tjänade mycket bra. Hade ju heller inga omkostnader, så kunde fortsätta leva det sk. ”glamorösa” livet i 5 år. Träffade ”mannen i mitt liv” ombord och blev sen gravid. Ja mönstrade av och vi bosatte oss i Norge. Relationen tog slut. Utblottad kom ja hem till Sverige. Fick jobb inom bemannings branschen. Lön 14.000kr brutto - fixade det inte & redan då började ja dessvärre skuldsätta mig.
Sen ville ja ha häst till mig & dottern...& gudarna ska veta att de e ingen billig hobby. Häst, försäkringar, uppstallning, veterinärsvård, etc... puh ! Mycket pengar gick dit...
Ja, ja vet inte... blir riktigt deppig över denna soppa, men visst har ja haft ett AMAZING liv - inte minst de 11 åren i USA & working on the seven seas, men mycket därefter skulle ja ha velat ha ogjort... :(
Ja blir uppriktigt tagen av Dina rader... Vet inte vems ”missbruk” som är värst. Ja brukar inte tänka i de termer, men som sagt, Dina rader fick mig att tänka, grubbla & bli ledsen över alla våra olika livsöden... ❤️
Kram till DIG !!!!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp