Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Varför Du ser mer spelreklam...

PRECIS SÅ!!... Har man köpt saker så kan man ju också sälja dem även om det är ett sämre andrahandsvärde... Vi spelare har INGENTING när det gapar tomt i plånboken!?o_O

Nu ska man inte ställa folk emot varandra och jag försöker inte på något vis göra mig till en martyr men det är så lätt att många gånger önska sig ett annat missbruk än just spel då det är en fullkomlig katastrof att vara fast i ett sånt DYRT missbruk!:mad:

Ja, och så kanske spelberoende folk säljer sina saker för att kunna spela mer, och inte har kvar så mycket att sälja när man kommit ur det. Hehe, jag gjorde en light version av det. Hade varit kul att ha kvar saker istället nu med lite hindsight.

Fy fasiken vad FULT av vuxna människor att gå ihop som en ”grupp” och frysa ut en annan familjemedlem?!:mad:

Ja, det är så energikrävande att vakna varje morgon och minnas att en hel drös människor som jag vill ska gilla mig verkligen inte vill ha med mig att göra och det kan gå ut över min och mannens rätt fina äktenskap, för han älskar sin familj medan jag känner att det vore jobbigt att åka dit om jag är hatad... hmm. Har funderat på att låtsas som ingenting och vara så trevlig jag kan och umgås för min mans skull och för att hans mamma är gammal och inte gillar bråk, av respekt till henne och till mannen. Bara svälja och gå vidare och ta att alla inte ser den personen man själv känner sig som.

Du har säkert rätt... mitt liv blev fel redan som 18-åring då jag (på den tiden) fick ett stort arv efter min mamma. Pengar ja inte kunde hantera. Pengar ja inte var redo för! Stack till USA. Fick förvisso en bachelor utbildning på universitet i Miami, men levde verkligen ”loppan”. När pengarna tog slut, gick ja till havs ombord en lyxkryssare. Tjänade mycket bra. Hade ju heller inga omkostnader, så kunde fortsätta leva det sk. ”glamorösa” livet i 5 år. Träffade ”mannen i mitt liv” ombord och blev sen gravid. Ja mönstrade av och vi bosatte oss i Norge. Relationen tog slut. Utblottad kom ja hem till Sverige. Fick jobb inom bemannings branschen. Lön 14.000kr brutto - fixade det inte & redan då började ja dessvärre skuldsätta mig.
Sen ville ja ha häst till mig & dottern...& gudarna ska veta att de e ingen billig hobby. Häst, försäkringar, uppstallning, veterinärsvård, etc... puh ! Mycket pengar gick dit...
Ja, ja vet inte... blir riktigt deppig över denna soppa, men visst har ja haft ett AMAZING liv - inte minst de 11 åren i USA & working on the seven seas, men mycket därefter skulle ja ha velat ha ogjort... :(
Ja blir uppriktigt tagen av Dina rader... Vet inte vems ”missbruk” som är värst. Ja brukar inte tänka i de termer, men som sagt, Dina rader fick mig att tänka, grubbla & bli ledsen över alla våra olika livsöden... ❤️
Kram till DIG !!!!!

Vad roligt med en bachelor från Miami. :D Lite mer spännande i CV.

Ja, det är så energikrävande att vakna varje morgon och minnas att en hel drös människor som jag vill ska gilla mig verkligen inte vill ha med mig att göra och det kan gå ut över min och mannens rätt fina äktenskap, för han älskar sin familj medan jag känner att det vore jobbigt att åka dit om jag är hatad... hmm. Har funderat på att låtsas som ingenting och vara så trevlig jag kan och umgås för min mans skull och för att hans mamma är gammal och inte gillar bråk, av respekt till henne och till mannen. Bara svälja och gå vidare och ta att alla inte ser den personen man själv känner sig som.

...men Du: VI VILL HA DIG I VÅRA LIV !!! Glöm inte det... & Du känner väll till ordspråket ”blod är inte tjockare än vatten...” ?! ❤️

...men Du: VI VILL HA DIG I VÅRA LIV !!! Glöm inte det... & Du känner väll till ordspråket ”blod är inte tjockare än vatten...” ?! ❤️

Jaaaa, wohoo. Känns väldigt kul faktiskt att ha internetvänner. Livet fick lite extra lyster. :)

Har börjat gå oftare i kyrkan och börjat läsa kandidatutbildning i teologi nu efter att jag känt mig så "attackerad" så det är väl ett bra sätt att handskas med saker. Försöka se något större perspektiv och få lite ro.

Ja just nu är det tufft. Inte konstigt att jag slösade under 2018, sju personer från min mans familj har bestämt att jag är vidrig för att min personlighet inte gillas (jag lade mig i varför mina barn inte kan få samma i julklapp fast sonen har en annan pappa och det gillades inte) och har under det gångna året tagit bort mig kollektivt från facebook alla sju... Jag är 30 år och dessa personer är 70, 45, 45, 43, 41, och två av deras barn 21 och 18 och jag ska banne mig veta min plats och bli utfryst av det gänget. Är jätteledsen och jättearg men kan inte göra något för att hela bunten redan bestämt sig för att jag är "elak", tar det jag säger på fel sätt. Ju mer jag försvarar mig ju mer fel hittas i mitt sätt som används mot mig. Därför ska jag bara fokusera på att jobba och fixa bort så många lån som går, går inte att skaka kärlek ur en hop mumier.

Vet du vad? Vänner och familj väljer man, och beter sig vuxna människor som rövhattar då är de inte värda energin. Och vad gäller barn så behandlar man barnen lika i en familj oavsett om de är biologiska eller ej, i alla fall i min värld <3

Du har säkert rätt... mitt liv blev fel redan som 18-åring då jag (på den tiden) fick ett stort arv efter min mamma. Pengar ja inte kunde hantera. Pengar ja inte var redo för! Stack till USA. Fick förvisso en bachelor utbildning på universitet i Miami, men levde verkligen ”loppan”. När pengarna tog slut, gick ja till havs ombord en lyxkryssare. Tjänade mycket bra. Hade ju heller inga omkostnader, så kunde fortsätta leva det sk. ”glamorösa” livet i 5 år. Träffade ”mannen i mitt liv” ombord och blev sen gravid. Ja mönstrade av och vi bosatte oss i Norge. Relationen tog slut. Utblottad kom ja hem till Sverige. Fick jobb inom bemannings branschen. Lön 14.000kr brutto - fixade det inte & redan då började ja dessvärre skuldsätta mig.
Sen ville ja ha häst till mig & dottern...& gudarna ska veta att de e ingen billig hobby. Häst, försäkringar, uppstallning, veterinärsvård, etc... puh ! Mycket pengar gick dit...
Ja, ja vet inte... blir riktigt deppig över denna soppa, men visst har ja haft ett AMAZING liv - inte minst de 11 åren i USA & working on the seven seas, men mycket därefter skulle ja ha velat ha ogjort... :(
Ja blir uppriktigt tagen av Dina rader... Vet inte vems ”missbruk” som är värst. Ja brukar inte tänka i de termer, men som sagt, Dina rader fick mig att tänka, grubbla & bli ledsen över alla våra olika livsöden... ❤️
Kram till DIG !!!!!
Det var inte min mening att göra dig ledsen och det ber jag ursäkt för ❤️
Återigen har samhället en skev bild av lycka och välmående. Jag håller med, det är tragiskt att vissa av oss går detta öde till mötes men vi alla har en sak gemensamt och det är bli accepterade, älskade och vi vill uppnå lycka. Samhällets normer tillsammans med våra erfarenheter av både miljö och sättet att tänka kring pengar har satt sin prägel och vi har handlat därefter. Vi har inte haft verktyg till att hantera de situationer som vi hamnat i och därav har vi inte heller haft förståelse för oss själva. När vi har förstått vår situation har vi också en förståelse och därmed har vi en förmåga att bedöma och förklara olika händelser som vi hamnat i, sen handlar det om att hantera situationen, att ha förmågan att möta och hantera dessa olika händelser och situationer utan att bli offer för omständigheterna. Därefter kan vi uppleva en form av meningsfullhet och vara delaktiga och finna en känsla av att kunna påverka situationen, att se en mening med det.
Kram på dig Kimsan ❤️

Vad FINT skrivit av dig trots allt ogillande du får ta emot,det visar TYDLIGT vem det är som har en hjärna och hjärta i erat umgänge.... Det är DU!!:p:p
Umgås med dom om du orkar för din mans skull men låt ALLT dom säger och SLLA blickar dom ger dig rinna av som vatten på en gås:D

De är osäkra människor som höjer sig själva i en form av gemensamhetsmobbing mot dig..:mad:

SMÅ KRYP... :mad:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp