Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad kostar era liv varje dag?

Tänkte inte på att summera, herregud Terry. Du bränner typ 55k netto I månaden utöver lån. Det bör med inte allt för stora eftergifter kunna minska med 20-30k per månad.
Skulle du lägga det på ditt nordealån skulle det vara betalt på typ 3 år

Lever ungefär så här om man delar allt på 30.. minus/plus några kronor vissa månader.
Kan bli något klädköp nån månad och alkohol dricker jag väldigt sällan.

Hyra: 249kr/dag
Mobil: 16kr/dag
Elen: 11kr/dag
Mat: 70kr/dag
Bensin: 15kr/dag
Nöjen: 20kr/dag
Försäkringar: 9kr/dag
Gymkort: 8kr/dag
Betalar in till Kronofogden: 296kr/dag

Typ något sådant. Totalt varje dag alltså ungefär: 694kr och månadssumman blir då cirkus: 20.820kr

Om jag inte räknar alla lån jag betalar så ca 1800/dag.

Mat ca 300/dag
Lägenheten ca 350/dag
Barnet ca 200/dag (förskoleavgift,blöjor,mat,kläder,leksaker)
Räkningar ca 300/dag.
Transport ca 50/dag
Kläder ca 100/dag
Nöjen,hockey,fotboll,sport ca 300 kr/dag
Alkohol ca 200/dag

barnet 200 om dagen? 6000 i månaden? Så olika det kan vara. Jag med 2 barn kommer inte ens upp i hälften.. 9000 på nöje i månaden? Gud haha o 6000 på alkohol..

Om jag inte räknar alla lån jag betalar så ca 1800/dag.

Mat ca 300/dag
Lägenheten ca 350/dag
Barnet ca 200/dag (förskoleavgift,blöjor,mat,kläder,leksaker)
Räkningar ca 300/dag.
Transport ca 50/dag
Kläder ca 100/dag
Nöjen,hockey,fotboll,sport ca 300 kr/dag
Alkohol ca 200/dag
Fler siffror verkar orimligt hög, stämmer det verkligen?
3000 i månaden på kläder (och då var inte barnet med där)
Nöjen för 9000 är galet högt
Även mat för 9000 är våldsamt för 2 vuxna.
Och alkoholen då. 6000

Det borde vara ganska odramatiskt att minska det där med 20k per månad

Från 27:e juli till 27: e augusti, delat på 31.
Boende, hyra, el och hemförsäkring 245 kr/dag.
Transport, bensin och bilförsäkring = 55 kr/dag.
Försäkringar = 10 kr/dag
Mat/hygien = 111 kr/dag.
Alkohol= 3 kr/dag
Hobby= 70 kr/dag
Kläder= 10 kr/dag
Övrigt= 71 /dag.
Sen tillkommer Bredband 269 kr per månad och Discovery 79 kr per månad. Mobil 820 kr per månad tyvärr då jag fick ta ett nytt abonnemang/mobil då min mobil gick sönder.
Gymkort 299 kr per månad, får tillbaka 1500 kr från arbetsgivaren.
14000 kr betalas in till skuldsaneringen per månad.
Loppis= 830 kr men det har gett 1500 kr tillbaka efter försäljning= vinst 670 kr.
500 kr har satts in till fond.

Så nyttigt att göra denna uträkning!!

Senast ändrad:
barnet 200 om dagen? 6000 i månaden?

Jag betalar ju högsta taxan för förskoleavgiften. Så bara där är det 1510 kronor i månaden....Sen tänk en sån sak som barnvagn, den kostade 12.000 dividerar vi det på två år så har du ytterligare 500 i månaden. Vips är du uppe i 2.000 kronor. Lägg där till mat,lägg till blöjor, lägg till vinterkläder, Leos Lekland en gång i månaden... Tänk när du köpte barnsäng, leksaker.

De nödvändigaste kostnaderna för ett barn från födseln till 18-årsdagen ligger runt 1,5 miljoner kronor.

Jag betalar ju högsta taxan för förskoleavgiften. Så bara där är det 1510 kronor i månaden....Sen tänk en sån sak som barnvagn, den kostade 12.000 dividerar vi det på två år så har du ytterligare 500 i månaden. Vips är du uppe i 2.000 kronor. Lägg där till mat,lägg till blöjor, lägg till vinterkläder, Leos Lekland en gång i månaden... Tänk när du köpte barnsäng, leksaker.

De nödvändigaste kostnaderna för ett barn från födseln till 18-årsdagen ligger runt 1,5 miljoner kronor.
Betalar du av på barnvagnen ?

Betalar du av på barnvagnen ?

Nej. Men jag räknar ju med det i ekvationen. Tog ju med ALLA kostnader som är relaterade till barnet från att hon föddes till i år och dividerade det på ca 30 månader.

Precis som när jag ovan räknar "nöjen" så räknar jag med exemplevis en TV jag köpte i år (delar kostnaden på 12). Semestern jag var på (delar den på 12) etc.

Annars så kan jag ju i januari (tex) köpa prylar för 50.000 i februari 0 kr och då säga att jag har fasta kostnader på 0 kronor.

Jag tror därför många av era siffror ovan är i underkant.

Nej. Men jag räknar ju med det i ekvationen. Tog ju med ALLA kostnader som är relaterade till barnet från att hon föddes till i år och dividerade det på ca 30 månader.

Precis som när jag ovan räknar "nöjen" så räknar jag med exemplevis en TV jag köpte i år (delar kostnaden på 12). Semestern jag var på (delar den på 12) etc.

Annars så kan jag ju i januari (tex) köpa prylar för 50.000 i februari 0 kr och då säga att jag har fasta kostnader på 0 kronor.

Jag tror därför många av era siffror ovan är i underkant.
Fast det som är betalt ingår ju inte varje månad.
Jag har inte räknat med bilen jag köpte i juni och betalade kontant osv utan enkom de fasta utgifterna, mat, nöjen, transport, övrigt under en månad.

Nöjen är i såfall ingen fast utgift?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp