- Meddelanden
- 10 135
- Mottagna reaktioner
- 6 668
- Poäng
- 4 477
Vad ingår i nöjen enligt dig ?Nöjen är i såfall ingen fast utgift?
Vad ingår i nöjen enligt dig ?Nöjen är i såfall ingen fast utgift?
Det är ändå den viktigaste posten.Jag tänkte inte göra någon beräkning, jag blev upprörd när jag räknade ut vad boende kostar per dag och per timma![]()
Nej. Men jag räknar ju med det i ekvationen. Tog ju med ALLA kostnader som är relaterade till barnet från att hon föddes till i år och dividerade det på ca 30 månader.
Precis som när jag ovan räknar "nöjen" så räknar jag med exemplevis en TV jag köpte i år (delar kostnaden på 12). Semestern jag var på (delar den på 12) etc.
Annars så kan jag ju i januari (tex) köpa prylar för 50.000 i februari 0 kr och då säga att jag har fasta kostnader på 0 kronor.
Jag tror därför många av era siffror ovan är i underkant.
Det blir typ 2500, du ligger fortfarande högt om matkostnaden stämmerJag äter lunch ute varje dag med kollegorna det är den stora kostnaden. Ca 100-120 kronor X antalet vardagar i en månad.
Jahaa jag köpte barnvagn för över 10 år sen men räknar inte med sånt om det inte är avbetalning kvar.. då förstår jag att de var högt när du räknar med sånt. Tänkte mest vad allas liv kostar här o nu. Om jorden typ går under hur mycket kostar era liv om dagen just nu typ så jag tänkte.Jag betalar ju högsta taxan för förskoleavgiften. Så bara där är det 1510 kronor i månaden....Sen tänk en sån sak som barnvagn, den kostade 12.000 dividerar vi det på två år så har du ytterligare 500 i månaden. Vips är du uppe i 2.000 kronor. Lägg där till mat,lägg till blöjor, lägg till vinterkläder, Leos Lekland en gång i månaden... Tänk när du köpte barnsäng, leksaker.
De nödvändigaste kostnaderna för ett barn från födseln till 18-årsdagen ligger runt 1,5 miljoner kronor.