Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad har ni i skulder?

147000 i skulder (ej inräknat CSN på 220000) samt privata skulder på över 100000.
Skall då också tilläggas att nära anhöriga hjälpt mig och löst ut mig vid två tillfällen tidigare på lite mer än 500000 totalt…
(Speltorsk).

Senast ändrad:
463.000:- i bolån (delas med sambo)
945.000:- blanco
169.000:- krediter

Alltid haft halvtaskig lön, runt 300.000:- i årsinkomst och alltid levt lite över mina tillgångar. Egentligen inget specifikt som har satt mig i detta skuldberget, inget spelmissbruk eller gränslös shopping t.ex, ”bara” sjukt sölig med pengar.

Landar på cirka 780tkr i årsinkomst för 2023. Skuld på enbart 125tkr i privatlån, 2 FF, inget bolån, smålån eller kreditkort.

Sitter på 0.4 UC och månadslön över 42 tusen.

Är lite nyfiken på om den rejäla höga årsinkomsten kommer påverka UC betyget ytterligare, kan ju inte bli värre?

Vi har ca 650 tkr inkomst totalt. 0,4 och 0,3 på UC och inga FF.
Blanco Wästgöta och Nordea, ca 250k
Bolån SBAB, ca 680k
CSN, ca 300k

Fokus är att amortera ner ena blancolånet helt eller e.v samlingslån nu när Wästgötalånet hamnar hos Moank.

Min totala skuld ligger cirka på 416 354:-

Varav ca 68,2% ligger under löneutmätning.

Planerade tidigare att försöka öka inkomsten och således öka amorteringen via löneutmätning eftersom ränta & avgifter äter mycket av nuvarande amortering men har nyligen blivit frågad av en närstående om denne får hjälpa mig lösa skulden hos KF.. så får se kommande vecka hur min närstående tänkt ett sådant upplägg.

1,5M i blanco, inga tillgångar, skuldsanering inskickad, men samtidigt hög årsinkomst, så osäker hur det kommer landa men ni ger alla mig pepp att orka vidare.

1,5M i blanco, inga tillgångar, skuldsanering inskickad, men samtidigt hög årsinkomst, så osäker hur det kommer landa men ni ger alla mig pepp att orka vidare.
Vad har du i inkomst? Ligger du på 900tkr-1mkr så tror jag det blir svårt.

Jo, men så är det betalningsanmärkningar då. 1 misskött kredit försvinner om 1 år. Bet. anm. försvinner om 1,5 år. Alltså sommaren 2025. Det gäller hålla sig flytande fram tills dess. Får inget lån i banken för tillfället.
Har du kollat med bluestep? Jag har bet.anmärkning och vi lyckades ändå få utökat bolån under vissa förutsättningar med privatlån som vi löser själva. Ärendet är inte klart än, men det kommer få ner räntan rejält om vi lyckas.

Vad har du i inkomst? Ligger du på 900tkr-1mkr så tror jag det blir svårt.
Nej mitt fasta jobb ger ca 650.000 per år. Har en sidoinkomst så totalt 800.000 på deklarationen men kommer nog inte palla mer extrajobb.

Nej mitt fasta jobb ger ca 650.000 per år. Har en sidoinkomst så totalt 800.000 på deklarationen men kommer nog inte palla mer extrajobb.
Såvida du inte har någon bet.anmärkning så skulle du kunna klara av detta om du lever ”snålt” i 2år. Efter 2år skulle du kunna amortera av mkt om du jämkar och sedan leva ett OK liv med din vanliga lön.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp