Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad har ni i skulder?

Såvida du inte har någon bet.anmärkning så skulle du kunna klara av detta om du lever ”snålt” i 2år. Efter 2år skulle du kunna amortera av mkt om du jämkar och sedan leva ett OK liv med din vanliga lön.
Nej, ingen anmärkning, ingen historik hos kfm, skulle du vilja utveckla ditt resonemang? Skuldsanering är på 5 år tror jag, i nuläget har jag dessvärre flera lån med dålig ränta (19-50%) jag ligger efter med månadsbetalningar, och ärenden till inkasso verkar vara en kort tidsfråga, nej svar är allt jag får överallt till betalningsplaner etc. Kraterna tog slut nu, jag har tragglat i flera års tid, sent ska syndaren vakna, men nu är det dags, en gång för alla.

Nej, ingen anmärkning, ingen historik hos kfm, skulle du vilja utveckla ditt resonemang? Skuldsanering är på 5 år tror jag, i nuläget har jag dessvärre flera lån med dålig ränta (19-50%) jag ligger efter med månadsbetalningar, och ärenden till inkasso verkar vara en kort tidsfråga, nej svar är allt jag får överallt till betalningsplaner etc. Kraterna tog slut nu, jag har tragglat i flera års tid, sent ska syndaren vakna, men nu är det dags, en gång för alla.
Skuldsanering är såklart bäst men tror inte du blir beviljad, Jämka och du får ut 40K/netto, kör snöbollsmetoden, beta av dom värsta sms-lånen först och försök få betalfri månad på dom stora. Tror du kan klara det om du inte blir beviljad skuldsanering.

Jag hade själv velat ha skuldsanering men kan ej släppa allt för då förlorar jag mitt jobb..

Harr ca 1,2 milj. Gått på utmätning i ca 2 år och det var mkt bättre än att hålla på pussla varje månad å massa tjat från långivarna å ångest.
Efter utmätning började tystnade allt å breven slutade komma, troe jag fick mer pengar kvar att leva på än innan oxå.så himla skönt. Plus att det var omöjligt att låna mer. Så ett tips släpp allt bara om ni har över en mille i skulder, utmätnimg är inte så farligt.
Sen får man söka skuldsanering hela tiden och överklaga, sån lång väntetid att man inte tänker på det. Fick avslag 3 ggr men till slut har jag nu fått inledande skuldsanering men vågar inte ropa hej än
Men OM man får sanering det "bara" 5 år, det går ganska fort.
Ni som betat av em saneriimg kanske kan dela med er av erfarenheterna?

Senast ändrad:
Skuldsanering är såklart bäst men tror inte du blir beviljad, Jämka och du får ut 40K/netto, kör snöbollsmetoden, beta av dom värsta sms-lånen först och försök få betalfri månad på dom stora. Tror du kan klara det om du inte blir beviljad skuldsanering.

Jag hade själv velat ha skuldsanering men kan ej släppa allt för då förlorar jag mitt jobb..
Jag förstår, jag befinner mig i ett limbo att betala eller sluta betala. Jag efterfrågar vilja till lösningar eftersom jag nu halkat efter men ändå vill göra rätt för mig. Alla säger nej, och det känns så enormt påfrestande och dränerande. Jag försöker hitta i forumet hur fort det går från "påminnelse till inkasso och därefter kfm" ifall ett ärende fortsätter säga nej till mig. Har du ngn löneutmätning, vet du eventuellt var på forumet jag kan hitta mer info om gången från påminnelse till utmätning.

Jag förstår, jag befinner mig i ett limbo att betala eller sluta betala. Jag efterfrågar vilja till lösningar eftersom jag nu halkat efter men ändå vill göra rätt för mig. Alla säger nej, och det känns så enormt påfrestande och dränerande. Jag försöker hitta i forumet hur fort det går från "påminnelse till inkasso och därefter kfm" ifall ett ärende fortsätter säga nej till mig. Har du ngn löneutmätning, vet du eventuellt var på forumet jag kan hitta mer info om gången från påminnelse till utmätning.
Jag har ingen betalningsanmärkning utan kämpar på precis dom dig.

Harr ca 1,2 milj. Gått på utmätning i ca 2 år och det var mkt bättre än att hålla på pussla varje månad å massa tjat från långivarna å ångest.
Efter utmätning började tystnade allt å breven slutade komma, troe jag fick mer pengar kvar att leva på än innan oxå.så himla skönt. Plus att det var omöjligt att låna mer. Så ett tips släpp allt bara om ni har över en mille i skulder, utmätnimg är inte så farligt.
Sen får man söka skuldsanering hela tiden och överklaga, sån lång väntetid att man inte tänkte på det. Fick avslag 3 ggr men till slut har jag nu fått inledande skuldsanering men vågar inte ropa hej än
Men OM man får sanering det "bara" 5 år, det går ganska fort.
Ni som betat av em saneriimg kanske kan dela med sej av erfarenheterma?
Har din skuld minskat något under dessa 2 år på utmätningen?

Har din skuld minskat något under dessa 2 år på utmätningen?
Jag hade en stor skatteskuld som prioriterades och betades av väldigt fort, lite kvar där mwn tror jag fick inledande just pga hela den kommer betalas till fullo under en ev sanering. Dom andra skulderna har nog växt.

Hej igen,
Swedbank 5400 / 180 k kvar
remember 2000/ 130 k kvar
marginalen 2500 / 190 k
ferratum 1800 / 45 k
loanstep 1000/ 20 k
merax 1700/ 20 k
Saldo Svea inkasso 1000 / 22 k
Viaconto 2400 / 20 k
kontantfinans 1000 / 10 k
brixo 500 / 10
slantar 300 / 10
northmil 800 /30 k
cash buddy 800 /25 k
vivus 3000 / 10 k
och finns privata skulder runt 200 k….
Jag berättade til mina föräldrar och min sambo nästan allt… typ att det är allt typ pga spel och jag sa att jag har -
Swedbank 5400 /180
loanstep 1000/20
vivus 3 /10
saldo 1000/22
viacomto 2400 / 20
merax 1700/20
brixo 500/ 10
kontant 1000/10
min sambo kan inte hjälpa mig mycket hon jobbar inte mycket just nu , men mina föräldrar vill hjälpa men lite och sakta… och dem vil veta allt som händer… så vi började med 20 k från dem så jag betalade av viaconto och nu denna vecka ska dem ger mig 10 till för vivus… jag vet inte exakt hur mycket ska dem hjälpa mig men dem kollar nu allt så jag vet inte faktiskt hur ska jag gömma dem andra lån som jag har…
inkomst 22 000 efter skatt… nästa år ska jag får skatt tillbaka typ 30 k och från fotboll 30 k till … jag har 10 dagar till från semester så jag ska ta dem nu vid lån…Men när jag får lån mina föräldrar ska säga okej betala nu det och det och visa till oss sen med resten jag betala räkningar… jag tänkte fråga kompis för typ 50 k till sommar för att läsa nånting som dem vet inte om… jag har inga mer chanser.. alla ska lämna mig vid nästa felet… Hjälpa mig med nån tanken om ni har , tack …

Hej igen,
Swedbank 5400 / 180 k kvar
remember 2000/ 130 k kvar
marginalen 2500 / 190 k
ferratum 1800 / 45 k
loanstep 1000/ 20 k
merax 1700/ 20 k
Saldo Svea inkasso 1000 / 22 k
Viaconto 2400 / 20 k
kontantfinans 1000 / 10 k
brixo 500 / 10
slantar 300 / 10
northmil 800 /30 k
cash buddy 800 /25 k
vivus 3000 / 10 k
och finns privata skulder runt 200 k….
Jag berättade til mina föräldrar och min sambo nästan allt… typ att det är allt typ pga spel och jag sa att jag har -
Swedbank 5400 /180
loanstep 1000/20
vivus 3 /10
saldo 1000/22
viacomto 2400 / 20
merax 1700/20
brixo 500/ 10
kontant 1000/10
min sambo kan inte hjälpa mig mycket hon jobbar inte mycket just nu , men mina föräldrar vill hjälpa men lite och sakta… och dem vil veta allt som händer… så vi började med 20 k från dem så jag betalade av viaconto och nu denna vecka ska dem ger mig 10 till för vivus… jag vet inte exakt hur mycket ska dem hjälpa mig men dem kollar nu allt så jag vet inte faktiskt hur ska jag gömma dem andra lån som jag har…
inkomst 22 000 efter skatt… nästa år ska jag får skatt tillbaka typ 30 k och från fotboll 30 k till … jag har 10 dagar till från semester så jag ska ta dem nu vid lån…Men när jag får lån mina föräldrar ska säga okej betala nu det och det och visa till oss sen med resten jag betala räkningar… jag tänkte fråga kompis för typ 50 k till sommar för att läsa nånting som dem vet inte om… jag har inga mer chanser.. alla ska lämna mig vid nästa felet… Hjälpa mig med nån tanken om ni har , tack …
Du måste vara helt öppen och ärlig om hur många skulder du har. Ta tag i problemet vad som orsakat skulderna från första början. Kanske låta någon som du står nära och litar på sköta din ekonomi helt och hållet. Det är viktigt att ställa krav på den som missbrukar. Det är så lätt att fortsätta missbruka det annars om målet är att ljuga om hur många skulder man faktiskt har. Antar det är det du menar när du skriver gömma lånen. När man är ärlig mot de man bryr sig om och som faktiskt är villig att hjälpa en/stötta en så har man kommit långt. Fortsätter man ljuga då ljuger man främst för sig själv. Eller lever i förnekelse.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp