Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad har ni i skulder?

Hej igen,
Swedbank 5400 / 180 k kvar
remember 2000/ 130 k kvar
marginalen 2500 / 190 k
ferratum 1800 / 45 k
loanstep 1000/ 20 k
merax 1700/ 20 k
Saldo Svea inkasso 1000 / 22 k
Viaconto 2400 / 20 k
kontantfinans 1000 / 10 k
brixo 500 / 10
slantar 300 / 10
northmil 800 /30 k
cash buddy 800 /25 k
vivus 3000 / 10 k
och finns privata skulder runt 200 k….
Jag berättade til mina föräldrar och min sambo nästan allt… typ att det är allt typ pga spel och jag sa att jag har -
Swedbank 5400 /180
loanstep 1000/20
vivus 3 /10
saldo 1000/22
viacomto 2400 / 20
merax 1700/20
brixo 500/ 10
kontant 1000/10
min sambo kan inte hjälpa mig mycket hon jobbar inte mycket just nu , men mina föräldrar vill hjälpa men lite och sakta… och dem vil veta allt som händer… så vi började med 20 k från dem så jag betalade av viaconto och nu denna vecka ska dem ger mig 10 till för vivus… jag vet inte exakt hur mycket ska dem hjälpa mig men dem kollar nu allt så jag vet inte faktiskt hur ska jag gömma dem andra lån som jag har…
inkomst 22 000 efter skatt… nästa år ska jag får skatt tillbaka typ 30 k och från fotboll 30 k till … jag har 10 dagar till från semester så jag ska ta dem nu vid lån…Men när jag får lån mina föräldrar ska säga okej betala nu det och det och visa till oss sen med resten jag betala räkningar… jag tänkte fråga kompis för typ 50 k till sommar för att läsa nånting som dem vet inte om… jag har inga mer chanser.. alla ska lämna mig vid nästa felet… Hjälpa mig med nån tanken om ni har , tack …
Mycket bra att du har föräldrar som vill hjälpa dig. Jag lovar dig har varit med om liknande situation, mina föräldrar betalar av o sen faller jag tillbaka och lånar lika mycket om inte mer igen. Det viktigaste för dig är att förstå dina fel du gjort och förebygga så att du inte faller tillbaka. När du väl fått hjälp kanske du kan dra en sväng förbi din bank med dina föräldrar/sambo och kolla ifall de går att ge över din BankID elr liknande vet dock inte hur dedär fungerar… lycka till <3

Jag kan inte säga allt, det bli slut för mig .. Jag lovar detta är min sista chans… dem har inte mycket pengar , dem ska hjälpa hur mycket dem kan … Jag är 31 år gammal och jag slutade spela på riktigt, jag är spärrat överallt… det var en tuff vecka för alla.. jag kan inte komma nu och säga hej jag har 2-3 till lån… jag måste överleva till sommar …betala alla små med hjälp av dem och sen betala swedbank och till dem tillbaka… dem ska ser att jag lever okej och dem ska inte kolla på allt jag gör så jag kan betala av resten i lugn och ro…

Jag kan inte säga allt, det bli slut för mig .. Jag lovar detta är min sista chans… dem har inte mycket pengar , dem ska hjälpa hur mycket dem kan … Jag är 31 år gammal och jag slutade spela på riktigt, jag är spärrat överallt… det var en tuff vecka för alla.. jag kan inte komma nu och säga hej jag har 2-3 till lån… jag måste överleva till sommar …betala alla små med hjälp av dem och sen betala swedbank och till dem tillbaka… dem ska ser att jag lever okej och dem ska inte kolla på allt jag gör så jag kan betala av resten i lugn och ro…
Det kommer bita dig ännu hårdare om det framkommer senare att skulderna är högre. Jag berättade för min fru att jag har gjort av med 1.1 miljoner kronor i aktier. Trots det väljer hon att fortsätta leva med mig. Lagt fram alla kort. Kommer ta tid för henne innan hon får tillit för mig igen, men hon har förlåtit mig.

Ja och jag förstår dig helt och hållet, har själv varit med i samma sits. Sagt allting förutom ”1-2 lån”, du gör som du vill och jag hoppas innerligen att du inte faller tillbaka. Läs o ta råd ifrån folket här. Det är det bästa du kan göra och ifall du behöver hjälp så äre bara att skriva.

En spelmissbrukare till här. Håller med dom som har gett tips här ovanför om att inte gömma något. Har själv gjort det. Man vill inte säga allt för att det känns för jobbigt att berätta hur illa det är. Det som händer är att dina nära tror att du nu är ärlig, dom vill hjälpa dig. I själva verket fortsätter ljugandet. Då måste du fortsätta att lösa situationer så inte de lån du inte har nämnt ”kommer fram”. Då är det, för någon med spelmissbruk, väldigt nära till hands att lösa det med spel. Kanske inte nu, kanske inte nästa månad men det är en stor risk du tar.
Fundera över om det inte är bättre att berätta ALLT istället, hur ledsna dom än blir? Säg att du inte vill ljuga längre. Dom får avgöra hur mycket dom vill hjälpa dig, men du måste ha lagt allt på bordet.
Detta säger jag dels utifrån egna erfarenheter av 20 års missbrukande men också utifrån ungefär varje historia om spelmissbruk som jag har hört. Alla följer samma mönster. Man bryter inte bara med spelandet utan också med ljugandet.

Ca 650 000 och då är inte bolån eller csn inkluderat. Beror till största del på spelmissbruk och överkonsumtion samt galna räntor på smslån.Spärrade mig från spel för några månader sen och har fram tills dess trott att det är spel som kommer rädda mig från mina skulder. Fick sen något psykbryt när jag insåg hur nära det var att jag blev av med lägenheten och övervägde att ta mitt liv. Ringde en anhörig i panik och grät och sa att jag kommer behöva ta livet av mig nu. Sen berättade jag om spelmissbruket. Det är en käftsmäll att vakna upp och inse att man måste jobba röven av sig och leva extremt snålt för att bli av med skulderna och att spelvinster inte kan rädda en. Det kommer bli väldigt tufft speciellt närmsta 9 månadern då jag inte kan betala av det jag ska varje månad. Måste prioritera boende, inkasso och sen släppa vissa lån till inkasso allt eftersom. Kan inte hamna hos Kronofogden för då blir jag av med både jobb och lägenhet..

Gissningsvis strax över 1,3 miljoner i skulder som legat och växt med sinnessjuka räntor i ca 10 år.
+ CSN 600k
Varenda krona är spelmissbruk, har dock inte spelat på över fem år. Lever idag på låg A-kassa och jobbar på att reda ut mina andra beroendeproblem. På god väg mot ett sundare liv och så snart jag landat ett heltidsjobb så ska även jag söka skuldsanering.:tummen:

Jag har 438.000 i skuld inklusive CSN. Årsinkomst på cirka 500.000. 5 olika skulder. Har minskat från 800.000 på 2,5 år. Känns mycket bättre nu. Men det har varit oerhört tufft. Mina anhöriga har vägrat hjälpa mig. Allt beror på felaktiga aktieinvesteringar och spelmissbruk.

Jag har 48.000 och ökande, i csnskuld. Sen har jag 9.000 till min syster som aktivt betalas ned, samma med santander 4110 kr kvar. Ska sägas att jag för tillfället lever på 11.100 kr/mån (studier)..

Totalt har jag 2 994 850:- i lån.
Fördelat följande:
Bolån: 2 655 638
CSN: 77 892
Billån: 261 320

Amorterar ca 10 000 per månad, och är därmed skuldfri om ganska exakt 25 år i nuvarande takt...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp