Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad har jag för förutsättningar? Sevenday

Hej alla,

Tänkte höra med alla här vad mina förutsättningar är idagsläget att få ett tilläggslån hos Sevenday.

I dagsläget har jag ett privatlån som jag tog ut i samband med att jag köpte lägenhet förra året. Den ligger på cirka 190 000 kronor och amorteras av varje månad i samband med resterande bolån. Jag ser dock detta lån som en del av bolånet.

Utöver detta så har jag cirka 63 000 kronor kvar hos Sevenday (har betalat tillbaka sedan November 2017) samt 25 000 hos Collector.

Anledningen till att jag frågar är att jag har sökt om ett tilläggslån hos Sevenday för att lösa bort tre krediter (Remember på 18 000 kronor samt Coop MedMera på 13 000 kronor, samt Klarna Konto på 4 500 kronor) för att få ner månadskostnaden.

Ansökte om tilläggslån hos Sevenday nu i eftermiddag på 60 000 kronor då jag även skulle vilja slutföra en renovering i min lägenhet för sista slanten - men fick som svar att dom behöver komplettering och att jag ringer in till deras kundtjänst.

Låter det som att jag blir nekad? Förutsättningar för att söka tilläggslån är att man betalar senaste 6 månaderna i tid och jag har betalat de senaste 7 i tid (blev fel på en dragning i början på lånet).

Inkomst 2017: 451
Underskott: 28
Förfrågningar: 11 (8 försvinner mellan September - December 2018)
Riskprognos: 14.2% i Mars när jag fick en UC hemskickad.
Anmärkningar: 0

Vad tror ni?

Senast ändrad:
Jag tror det kan gå bra, dom är ganska strikta, men som jag ser det, varför i hela friden ska dom sitta och ta upp sin tid på en kund och ett ärende som dom ändå inte tänkt bevilja lånet till?
Dom kanske vill ha en liten förklaring, som den ovan, till vad pengarna ska till.
Vad har du för ränta på sevenday nu?

Jo90: har du någon anmärkning? 14.2% låter ändå mkt...jag har större lån och 9 ff...ligger på 10,5%

Jag tror det kan gå bra, dom är ganska strikta, men som jag ser det, varför i hela friden ska dom sitta och ta upp sin tid på en kund och ett ärende som dom ändå inte tänkt bevilja lånet till?
Dom kanske vill ha en liten förklaring, som den ovan, till vad pengarna ska till.
Vad har du för ränta på sevenday nu?
Tack för svar. Ja, har hört dock att dom vill meddela sina kunder att dom ej kan bevilja lån per telefon. Förklaring ger jag gärna då jag vill samla bort lån. Dock har dom på deras inloggningssida att man kan ansöka om samlingslån med - kanske borde tryckt där istället.
Har 6,45% hos Sevenday.

Jo90: har du någon anmärkning? 14.2% låter ändå mkt...jag har större lån och 9 ff...ligger på 10,5%

Ingen anmärkning - tycker också 14.2% lät mycket när man kollar sig omkring. Tog som sagt 8-9 upplysningar mellan September - December förra året och resultatet i Mars är 14.2%? Har ju dock gått 4 månader till nu sedan dess utan att jag har gjort något.

Har du kollat ditt kreditbetyg nyligen på appen kreddy? (Gratis) eller minuc.se (kreditkollen)
Kanske betyget har förändrats

Och sevenday tar ju bisnode också?
Så bisnode betyget påverkas av ff. Du kanske inte har många bisnode ff?

H
Har du kollat ditt kreditbetyg nyligen på appen kreddy? (Gratis) eller minuc.se (kreditkollen)
Kanske betyget har förändrats
Jag laddade ner Kreddy nu och står att jag har 7,2 i kreditbetyg. Är det kanske bättre då? Står att det fortfarande är rätt dåligt enligt appen.

Har inte så många via Bisnode tror jag - har ju som sagt inga SMS-lån eller dylikt. Har haft något för flera år sen men är inget jag har idag.

H

Jag laddade ner Kreddy nu och står att jag har 7,2 i kreditbetyg. Är det kanske bättre då? Står att det fortfarande är rätt dåligt enligt appen.

Har inte så många via Bisnode tror jag - har ju som sagt inga SMS-lån eller dylikt. Har haft något för flera år sen men är inget jag har idag.
Jo det är bättre. Ju lägre, desto bättre. Fortfarande inte bra. Du ser nivåerna på appen också har jag för mig. Vilket betyg är bra, utmärkt osv.

Vad kan den dåliga scoren bero på då? Är de dom två kreditkorten man har? Max på remember är 20 000 och har cirka 18 000 där. På Coop är det 15 000 och har cirka 13 000 där utnyttjat.

Utöver detta cirka 80 000 i blanco via Sevenday samt Collector. Hade ju helst samlat upp Collector lånet med i en och samma betalning.

Har sett att folk rekommenderat Balanzia - har mailat dom min UC för att se vad dom säger.

Jag har erfarenhet att de vill ge ett avslag per telefon vid tilläggslån. Men förklara per telefon att du tryckte fel, att du ville samla krediter. Då kanske de kan kika på det igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp