Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad har jag för förutsättningar? Sevenday

Om Sevenday nekar imorgon, bör man Lendo/Advisa för att samla ihop följande:

- Coop Medmera 13 000 kr
- Remember 18 000 kr
- Collector 25 000 kr

Och låta Sevenday lånet vara i fred?

Vad kan den dåliga scoren bero på då? Är de dom två kreditkorten man har? Max på remember är 20 000 och har cirka 18 000 där. På Coop är det 15 000 och har cirka 13 000 där utnyttjat.

Utöver detta cirka 80 000 i blanco via Sevenday samt Collector. Hade ju helst samlat upp Collector lånet med i en och samma betalning.

Har sett att folk rekommenderat Balanzia - har mailat dom min UC för att se vad dom säger.
Ja dina kreditkort är en stor anledning.

Collector är tyvärr på 15,90% då lånet var så litet (30 000 kronor), så för mig är mellan 5-10% okej!

Collector är tyvärr på 15,90% då lånet var så litet (30 000 kronor), så för mig är mellan 5-10% okej!
Jag tror faktiskt du har svårt att få ett sådant lån. Lite för mycket ff, dessutom en färsk nu. Det tillsammans med maxade kontokort ger inget vidare kreditbetyg. Du får nog härda ut detta år och försöka trixa ner dina kontokort något, exvis med Betalkoll

Jag tror faktiskt du har svårt att få ett sådant lån. Lite för mycket ff, dessutom en färsk nu. Det tillsammans med maxade kontokort ger inget vidare kreditbetyg. Du får nog härda ut detta år och försöka trixa ner dina kontokort något, exvis med Betalkoll

Tack för svar. Betalkoll, tar dom UC eller hur går det till med det?

Tack för svar. Betalkoll, tar dom UC eller hur går det till med det?
de tar enbart en micro-uc som inte syns för andra. Får ner kredikorten till åtminstone under 50% nyttjande och högst 5ff så kommer du ha bra förutsättning till lån.

Men försök först att förklara för Sevenday att du vill lösa kreditkort med den höjning du sökt.

de tar enbart en micro-uc som inte syns för andra. Får ner kredikorten till åtminstone under 50% nyttjande och högst 5ff så kommer du ha bra förutsättning till lån.

Men försök först att förklara för Sevenday att du vill lösa kreditkort med den höjning du sökt.

Tack! Har aktiverat Betalkoll nu för att börja få bukt med det. Uppskattar dina tips och återkommer imorgon vad Sevenday säger kring min höjning samt hur dom reagerar på min förklaring.

Jag har erfarenhet att de vill ge ett avslag per telefon vid tilläggslån. Men förklara per telefon att du tryckte fel, att du ville samla krediter. Då kanske de kan kika på det igen.

Vad sa dom då? Var det långt samtal eller "hej, kul du ringde, avslag."

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp