Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad är era anledningar till att ni fått avslag på inledande?

Väntar samtal om några veckor och svettas över ett gammalt kreditkort som jag använt under 2024 … kan man få avslag för det ?
1 miljon i skulder 2015-2023 sist lånet . Vänt ut och in på mej själv för att betala unde många år .
Jag har samma oro när jag väl ska söka… Jag har ett kreditkort jag betalar in på varje månad men tar ut pengarna direkt för att jag inte klarar mig utan. Men tänker att när jag väl ansöker så ska jag sluta använda kortet för jag kommer väl att släppa precis allt i samma veva. Håller bara på jobba upp ett mod. Jag är beredd på ett avslag det är därför jag inte skrider till verket för jag försöker ta reda på så mycket jag kan vad som händer vid ett avslag och hur länge/många år jag kommer behöva vänta för att bli beviljad.

Jag hade ett lån taget i januari samma år som jag fick inledande. Jag fick inledande i november det året. Jag fick ingen fråga om det lånet vid samtalet heller. Jag hade även köp på avbetalning från maj samma år som också ingick och jag fick ingen fråga om det heller.

Tänker att inget är svart eller vitt.
Ja det ska sägas att jag har varit I kontakt med kommunens skuldrådgivare som bad mig avvakta till maj. Personen i fråga har 20 års erfarenhet från kfm så jag litar mig på att Personen vet vad hen talar om när jag blir rekommenderad att vänta.

Jag tror inte heller något mindre uttag eller lån på 2-5000 kr ställer till det så länge det går till att försörja sig med mat och allt vad det innebär.

Vad fick du för frågor vid samtalet?

Sista lånet taget september 2023 , skuldsanering ansökan svar I Mars 2024 ,

Gjort en ny ansökan 28 november 2024 å får väl svar slutet av Maj / början på Juni
Hur nära intill ansökan? Ja funderar på att skicka en ansökan nästa månad och har ett lån taget juli 2024 på ett mindre belopp.

Jag blev nekad för att jag hade skuld nära i tid. Sökte två gånger till efter det och blev nekad direkt trots att jag inte tagit nya lån.
Så tror faktiskt att man måste ha tur med handläggare. Förstår inte varför jag fick inledande första gången men blev nekad två gånger efter det trots att inga förändringar har gjorts under perioden.

Jag blev nekad för att jag hade skuld nära i tid. Sökte två gånger till efter det och blev nekad direkt trots att jag inte tagit nya lån.
Så tror faktiskt att man måste ha tur med handläggare. Förstår inte varför jag fick inledande första gången men blev nekad två gånger efter det trots att inga förändringar har gjorts under perioden.
När är senaste lånet taget då ?

Jag blev nekad för hade skuld till skatteverket på ca 300 tusen pga lägenhetsförsäljnimg och slösat pengarna på skit. Men skulderna till Skatteverket verkar prioriteras vid utmätning och efter ett antal ansökningar hade skulden minskat rätt mkt och blev beviljad trots ca 80 tusen kvar i skuld dit. Antagligen hinner allt betalas under skuldsaneringen. Finns bara en sak att göra oavsett å det är att söka söka söka och överklaga överklaga överklaga vid nekade ansökningar, till slut beviljas man när man fått lida med löneutmätning ett tag och såklart inte dragit på sig nya lån på något vis. Vänta inte med att söka/överklaga och var ärlig med handläggarna och säg du kämpar och gör så gott du kan.

För min del tyckte dom jag tagit stora lån trots bra lön för att leva..samtalet med handläggare kändes jättebra men sen när beslutet kom efter någon dag var det inget som stämde med dom uppgifter jag lämnat.där stod det vi hade höga löner så det var omotiverat att låna,handläggaren hade fattat fel helt enket.på den tiden lånen togs hade jag ut ca 16-17 i månaden och sambon runt 10 och när jag sökte låg jag på ca 40 ut men allt har gått till o betala räntor osv. ändå gått ordentligt back varje månad.

För min del tyckte dom jag tagit stora lån trots bra lön för att leva..samtalet med handläggare kändes jättebra men sen när beslutet kom efter någon dag var det inget som stämde med dom uppgifter jag lämnat.där stod det vi hade höga löner så det var omotiverat att låna,handläggaren hade fattat fel helt enket.på den tiden lånen togs hade jag ut ca 16-17 i månaden och sambon runt 10 och när jag sökte låg jag på ca 40 ut men allt har gått till o betala räntor osv. ändå gått ordentligt back varje månad.
Gör en överklagan eller ompröva . Du kan få en ny handläggare som ser saker annorlunda .
Det verkats vara ett rent lotteri det här med handläggare . Samt lite godtyckligt hit och dit , iaf när man läser här på forumet .
Jag är försiktigt optimistisk inför mitt samtal om några veckor . Detta är ett nålsöga att ta sig igenom , det har man fattat !

Gör en överklagan eller ompröva . Du kan få en ny handläggare som ser saker annorlunda .
Det verkats vara ett rent lotteri det här med handläggare . Samt lite godtyckligt hit och dit , iaf när man läser här på forumet .
Jag är försiktigt optimistisk inför mitt samtal om några veckor . Detta är ett nålsöga att ta sig igenom , det har man fattat !
Jo Jag tänkte det direkt vid avslag men tiden har bara rullat på.löneutmätning drog igång i samma veva oxå så jag har haft det sen november,men har skickat in ny ansökan idag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp