Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utsatt för bedrägerier

Finns inget faktiskt svar på hur många ffr du har. Hur pass belånad är du kontra inkomst i procent? Uc betyg?
Svårt att säga då vissa förfrågningar nu ligger för utredning, men just nu är jag högre belånad än min årsinkomst, vet att det inte är optimalt och vet att jag behöver få bort de förfrågningar jag själv inte gjort själv främst, men även skulle behöva få ned antalet förfrågningar överlag för att få till bra samlingslån. Men kommer nog behöva ta det i omgångar för att få till det så bra som möjligt.
Även tagit mig an ett extra jobb för att kunna betala av mer…

uc betyget låg på 34,5 innan jag nu har bedrägerispärr och har totalt 18 förfrågningar, men mer än hälften av dem har jag inte gjort själv

Senast ändrad:
Mer än en handfull är bekymmersamt

Hur menar du ofrivilliga förfrågningar?
Har någon stulit ditt BankID? Har du polisanmält detta?

Hej!
Efter att ha varit utsatt för bedrägeri ligger jag nu efter med betalningar och skulle behöva få till ett lån för att kunna komma på fötter igen och få en dräglig tillvaro, men kan inte låna via något bolag som tar förfrågningar via uc på grund av detta och vet inte om de som tar via t.ex. bisnode kommer bevilja heller.

men vad tittar de på de som gör förfrågan via t.ex. bisnode?

samt vilka alternativ finns?

Vad är anledningen till att du ej kan ansöka om lån via UC?

Även jag har blivit utsatt för bedrägeri och har via UC möjlighet att lägga till en spärr som gör att ansökningar ej kan göras via UC men denna spärr kan tillfälligt stängas av som möjliggör låneansökningar via UC. Denna spärr kan sedan sättas igång och stängas av hur ofta man vill.

Är din situation på ett annorlunda jämfört med mig?

Många förfrågningar på uc för tillfället på grund av bedrägeriet är skälet till att jag inte kan söka via något bolag som tar uc

Många förfrågningar på uc för tillfället på grund av bedrägeriet är skälet till att jag inte kan söka via något bolag som tar uc
Det bästa du kan göra är att göra en polisanmälan. Då har du allt svart på vitt att du har blivit utsatt för bedrägeri. Bra att ha det som underlag ifall du måste ha kontakt med övriga myndigheter osv. Det bästa du kan göra är att gå till din egen bank och säga varför du har fått så många uc förfrågningar och ansöka lån hos dem, beroende på hur stort lån du måste ha. Dem är väldigt hjälpsamma! Hoppas det ordnar upp sig.

Tack, allt är polisanmält och även anmält till banken. Tyvärr kan jag inte låna från min egna bank under tiden utredningen hos dem pågår, så behöver hitta en annan lösning så länge….

Tack, allt är polisanmält och även anmält till banken. Tyvärr kan jag inte låna från min egna bank under tiden utredningen hos dem pågår, så behöver hitta en annan lösning så länge….
Ok då förstår jag. Hur stoet belopp måste du låna? Och varför måste du låna dem akut? Är det räkningar som släpar efter,så brukar hyresvärdar, låneinstitut mm vara hjälpsamma att man får betala lite senare om man förklarar varför man inte har pengar att just betala för tillfället.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp