Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utsatt för bedrägerier

Har du polisanmält händelsen?, om inte så gör det.

Följ dessa steg nedan.

Du ska alltså bestrida fakturorna och inte betala dessa.

Du kan teckna ett ID skydd, så att ingen kan fortsätta ta lån och krediter samt annat i ditt namn, om det nu är den sortens bedrägerier.

Har du polisanmält händelsen?, om inte så gör det.

Följ dessa steg nedan.

Du ska alltså bestrida fakturorna och inte betala dessa.

Du kan teckna ett ID skydd, så att ingen kan fortsätta ta lån och krediter samt annat i ditt namn, om det nu är den sortens bedrägerier.
Men de lån jag själv har tagit i en annan del av bedrägeriet har jag väl svårt att överklaga?

det hela är polisanmält och även anmält till uc och banken

Det har jag gjort efter detta.
Det är inte taget lån eller krediter i mitt namn, men de har sökt i mitt namn
Men, är inga lån tagna så vad är det för yttterligare skulder pga bedrägeriet?

Förklara gärna om du vill händelsen som försatt dig i situationen.

Men, är inga lån tagna så vad är det för yttterligare skulder pga bedrägeriet?
Jag sökte ett extrajobb via facebook i augustimånad och blev därefter kontaktad via sms och fick frågan om jag fortsatt var intresserad och att då skulle en person höra av sig och bli min mentor. Kommunikationen har skett via Whatsapp. Det hela gällde att hjälpa till med ordrar via en hemsida och under tiden näe man gjorde uppgifter kom olika bonusuppgifter som skulle genomföras och med det mpr det att även kontobalansen behövde korrigeras med att man behövde ladda sitt konto med kryptovaluta för att i slutändan kunna plocka ut sina pengar. Vilket visade sig inte vara fallet. Varav jag dragit på mig vissa skulder i samband med detta eftersom jag var helt säker på att jag skulle få tillbaka pengarna

och nu sitter jag i en jäkla sits på grund av detta och rädd för att jag inte ska komma på fötter igen och inte få till det så jag istället kan fokusera på att få ned skulderna….

Mår otroligt dåligt över att jag gått på detta och känner otrolig skuld och skam…

trots att jag är ett brottsoffer, men får inget stöd och hjälp heller som brottsoffer utan känner mig väldigt utelämnad och har ingen att prata med om det heller

Senast ändrad:
Ok, då förstår jag, tack för förklaringen.
Du ska absolut inte känna skam och skuld över detta, du är inte den enda som åkt på scammarnas förehavanden.
Man måste idag vara i det närmaste någon typ av IT expert inom området för att urskilja äkta från falskt, scammarna idag är otroligt duktiga på att lura folk.
I princip allt som innefattar kryptovaluta i någon form som kommer via epost eller andra vägar ska man inte lita på.
Beroende nu på hur mycket pengar det handlar om så kommer du säkert lösa detta, är inbetalningar gjorda via bankkort och det är anmält till polis och bank, så finns det möjlighet du får tillbaka transaktionerna.

Du ska absolut inte känna skam och skuld över detta, du är inte den enda som åkt på scammarnas förehavanden.
Man måste idag vara i det närmaste någon typ av IT expert inom området för att urskilja äkta från falskt, scammarna idag är otroligt duktiga på att lura folk.
I princip allt som innefattar kryptovaluta i någon form som kommer via epost eller andra vägar ska man inte lita på.
Beroende nu på hur mycket pengar det handlar om så kommer du säkert lösa detta, är inbetalningar gjorda via bankkort och det är anmält till polis och bank, så finns det möjlighet du får tillbaka transaktionerna.
Själv blivit utsatt för både kortbedrägeri och id-bedrägeri två gånger. Har inte fått hjälp av någon. Allt är anmält till bank och polis, men du blir mest ifrågasatt och nertryckt. Inget har återställts av banken heller på kontot. Har helt enkelt inte fått tillbaka en krona från banken.

Själv blivit utsatt för både kortbedrägeri och id-bedrägeri två gånger. Har inte fått hjälp av någon. Allt är anmält till bank och polis, men du blir mest ifrågasatt och nertryckt. Inget har återställts av banken heller på kontot. Har helt enkelt inte fått tillbaka en krona från banken.
Skiljer då kanske om man självmant gjort överföringarna eller om någon annan norpat pengarna från kontot.

För en massa år sedan blev jag av av med en ganska stor summa totalt, uppdelat i flera uttag, detta fick jag tillbaka via Swedbank, men tycker det är kostigt att det gick vägen då, när scamming inte var speciellt vanligt, borde vara lättare idag när det är så utspritt.

Tack för dina peppande ord och allt är polisanmält och hanterat by the book till bank när jag upptäckte det och så…

Känner ändå
En otrolig skam och skuld och just nu en otrolig stress då påminnelsefakturor och inkassokrav börjar trilla in då jag tidigare aldrig någonsin fått ett inkassokrav trots att jag haft det kämpigt ibland.
Vill nu bara komma till en lösning så att jag kan börja jobba framåt och sedan i förlängningen få ned månadskostnaderna och börja beta va skuldens istället…

Skiljer då kanske om man självmant gjort överföringarna eller om någon annan norpat pengarna från kontot.

För en massa år sedan blev jag av av med en ganska stor summa totalt, uppdelat i flera uttag, detta fick jag tillbaka via Swedbank, men tycker det är kostigt att det gick vägen då, när scamming inte var speciellt vanligt, borde vara lättare idag när det är så utspritt.
Beror nog mycket på bank och om överföringarna är gjorda av en själv vid korttransaktioner eller om någon varit in på kontot och tömt det.

är inställd på att jag inte kommer få igen pengarna, bättre att ställa in sig på och bli glatt överraskad istället eftersom den här typen av bedrägeriet är klassade som hög risk.

Finns inget faktiskt svar på hur många ffr du har. Hur pass belånad är du kontra inkomst i procent? Uc betyg?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp