Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utredning löneutmätning

Alltså jag behöver inte ens det. Jag har en kollega som kör. Men om man ska splitta bensinen så blir det kanske 900:- mer än vad ett motsvarande tågkort hade kostat.

En fråga till. Om jag fyller i alla papper korrekt och staten landar i att det inte ska göras en utmätning eftersom hyran är 12.000 sambon 0 i inkomst e.t.c vad händer då om jag en månad får 2-3.000 kr "mer" men fortfarande under utmätningsgränsen? Samt om jag hamnar 500:- över?

Nu när man (förmodligen) slår fast att det inte finns marginaler för att göra utmätning gäller det för ett tag framåt eller gör man koll varenda månad med arbetsgivaren för att se om man tjänar mer än viss månad eller hur funkar det?

Har du inte maxbeslut får du ut det.
12k i hyra är ev så högt att du kan få ett tag på dig att skaffa billigare boende, sen får du helt enkelt inte behålla mer än der maxbelopp fk har för varje år.

Fel, läste att inte delen att det inte skulle utmätas

Har du inte utmätningsbeslut så ska inget utmätas.

Lite synd att man inte har rätt till den milersättnignsgrejen.

Kollade nu, måste gå hemifrån med barnen 04.45 på morgonen om jag ska hinna vara på jobbet 08.00 eftersom att jag måste åka tåg-buss-buss.

Nästan 6 timmar pendlingstid om dagen istället för 45 minuter typ. Känns ganska drygt.

Förutsättningen för att få köra till jobbet är alltså att det inte PÅ NÅGOT SÄTT går att ta en buss som stannar en kilometer ifrån eller mindre?
Din tjej finns väl också med i bilden ?

Har du inte maxbeslut får du ut det.
12k i hyra är ev så högt att du kan få ett tag på dig att skaffa billigare boende, sen får du helt enkelt inte behålla mer än der maxbelopp fk har för varje år.

Vad har försäkringskassan för belopp?
12.000 är väl ganska normalt för en familj att betala i städerna idag. Det är en grej om man bor själv men är du en familj med mer än ett barn så ligger tyvärr hyrorna fan på mycket nu för tiden. Dyrare kommer det bli för nu vill fastighetsägarna plussa på ytterligare 10%...

Försökte kolla på KFM hemsida men såg ingenting om hur mycket man får ha i hyra.

Vad har försäkringskassan för belopp?
12.000 är väl ganska normalt för en familj att betala i städerna idag. Det är en grej om man bor själv men är du en familj med mer än ett barn så ligger tyvärr hyrorna fan på mycket nu för tiden. Dyrare kommer det bli för nu vill fastighetsägarna plussa på ytterligare 10%...
Googla högsta godtagbara bostadskostnad.
Är olika belopp beroende på antal barn

Får göra en unge till :D

Men detta lär dom ju behöva justera för höjs hyrorna med 10% för alla hyresgäster nu vid nästa förhandlingar då kommer ju dom som hade 10.500 tidigare plötsligt ha en bra bit över 11.000.... Myndigheterna är ju inte dumma i huvudet dom vet ju att fastighetsägarna fått högre kostnader för exemplevis värme,underhåll,el givetvis men även dom har ju skulder/lån som lär öka(t)

Får göra en unge till :D

Men detta lär dom ju behöva justera för höjs hyrorna med 10% för alla hyresgäster nu vid nästa förhandlingar då kommer ju dom som hade 10.500 tidigare plötsligt ha en bra bit över 11.000.... Myndigheterna är ju inte dumma i huvudet dom vet ju att fastighetsägarna fått högre kostnader för exemplevis värme,underhåll,el givetvis men även dom har ju skulder/lån som lär öka(t)
Justeras varje år. Ingen aning vad det baseras på, ring fk och fråga.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp