Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utredning löneutmätning

Lämnar man info om inkomst den 14de denna månad så hinner de med löneutmätning 27 oktober?

Har två frågor som rör detta med utmätning och då mer bestämt löneutmätning. Det är lite kopplat till utredning dock.

1: Om jag har löneutmätning men lyckas vara duktig och spara 4.000 av mitt existensminimum. Det är 50.000 på ett år. Kan/Tar KFM dessa pengarna ifrån mitt konto då?
2: Om både jag och sambon pendlar strax under 10 mil vardera (20 mil per dag och person) hur mycket får man då behålla för pendlingen per person? Hittar inte det på KFM.

Har två frågor som rör detta med utmätning och då mer bestämt löneutmätning. Det är lite kopplat till utredning dock.

1: Om jag har löneutmätning men lyckas vara duktig och spara 4.000 av mitt existensminimum. Det är 50.000 på ett år. Kan/Tar KFM dessa pengarna ifrån mitt konto då?
2: Om både jag och sambon pendlar strax under 10 mil vardera (20 mil per dag och person) hur mycket får man då behålla för pendlingen per person? Hittar inte det på KFM.
1. Kan utmätas.
2. 18.50/mil men Finns det förbindelse med kommunala medel så ska det användas.

1. Kan utmätas.
2. 18.50/mil men Finns det förbindelse med kommunala medel så ska det användas.

Men om jag tar 18.50/mil X 20 mil sen x 20 dagar blir ju det cirka 7500 kr per person och månad?

Det finns ju kommunala medel i princip till varenda by i Sverige men i mitt fall hade det inneburit resväg 2 timmar i enkel riktning istället för 40 minuter.

Men om jag tar 18.50/mil X 20 mil sen x 20 dagar blir ju det cirka 7500 kr per person och månad?

Det finns ju kommunala medel i princip till varenda by i Sverige men i mitt fall hade det inneburit resväg 2 timmar i enkel riktning istället för 40 minuter.
Jag är säker på att @Lasseman skrev 18.50 per mil.

Jag tror du får lägga in på din bucket list att åka buss till alla svenska byar...

Finns ganska stora områden som saknar kollektivtrafik
Verkar dock som att det fungerar hos dig

Senast ändrad:
Den delen är inte problem det blir mer problem med förskolan :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp