1. Kan utmätas.Har två frågor som rör detta med utmätning och då mer bestämt löneutmätning. Det är lite kopplat till utredning dock.
1: Om jag har löneutmätning men lyckas vara duktig och spara 4.000 av mitt existensminimum. Det är 50.000 på ett år. Kan/Tar KFM dessa pengarna ifrån mitt konto då?
2: Om både jag och sambon pendlar strax under 10 mil vardera (20 mil per dag och person) hur mycket får man då behålla för pendlingen per person? Hittar inte det på KFM.
1. Kan utmätas.
2. 18.50/mil men Finns det förbindelse med kommunala medel så ska det användas.
Jag är säker på att @Lasseman skrev 18.50 per mil.Men om jag tar 18.50/mil X 20 mil sen x 20 dagar blir ju det cirka 7500 kr per person och månad?
Det finns ju kommunala medel i princip till varenda by i Sverige men i mitt fall hade det inneburit resväg 2 timmar i enkel riktning istället för 40 minuter.
Ja, 18.50 per mil.Jag är säker på att @Lasseman skrev 18.50 per mil.
Men om jag tar 18.50/mil X 20 mil sen x 20 dagar blir ju det cirka 7500 kr per person och månad?
Det finns ju kommunala medel i princip till varenda by i Sverige men i mitt fall hade det inneburit resväg 2 timmar i enkel riktning istället för 40 minuter.
Det dyker upp som frågeställning ganska ofta men jag har aldrig justerat något utifrån det.Den delen är inte problem det blir mer problem med förskolan![]()
Inget som tas hänsyn till kan jag tänka mig.Den delen är inte problem det blir mer problem med förskolan![]()