Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utredning löneutmätning

Googla högsta godtagbara bostadskostnad.
De där siffrorna borde skickas till de kommunala bostadsbolagen. I min kommun är gränsen 8 775 och det finns i skrivande stund inte en ledig lägenhet på det kommunala bolaget med hyra under den summan.

Studerar men eftersom hon redan har haft maxlängd studier så får hon 0:- sista året.
Jag menade att då kan hon hjälpa till med att lämna och hämta barnen så det med långa dagar behöver inte bli så som du skrev angående att åka kollektivt.

De där siffrorna borde skickas till de kommunala bostadsbolagen. I min kommun är gränsen 8 775 och det finns i skrivande stund inte en ledig lägenhet på det kommunala bolaget med hyra under den summan.
Dom har säkert en mailadress ;)

Kommer bli ännu värre inför 2023. Tror en trea i städerna under 10K kommer vara ett minne blott.

Om varje kommun skall visa dessa siffror offentligt så har i alla fall min hemkommun missat detta.
Letat med ljus och lykta på kommunen sidor men hittar inga sådana uppgifter över huvud taget

[edit]
Däremot finns en "Försäkringskassans föreskrifter om genomsnittlig och högsta godtagbara bostadskostnad för år 2022" för den som är intresserad:
https://lagrummet.forsakringskassan...9c217c1f0156737f4/1636104566707/GFKFS2106.pdf

Senast ändrad:
Om varje kommun skall visa dessa siffror offentligt så har i alla fall min hemkommun missat detta.
Letat med ljus och lykta på kommunen sidor men hittar inga sådana uppgifter över huvud taget

[edit]
Däremot finns en "Försäkringskassans föreskrifter om genomsnittlig och högsta godtagbara bostadskostnad för år 2022" för den som är intresserad:
https://lagrummet.forsakringskassan...9c217c1f0156737f4/1636104566707/GFKFS2106.pdf

Det är den jag gång på gång hänvisar till

Kommuner med fler än 75 000 invånare

1–2 vuxna och 2 barn 13 625

Det är ju inga konstigheter då. Ligger bra under det.

Men som sagt, lär komma behöva justeras för 2023.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp