- Meddelanden
- 31 503
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
Är det ofta de kommer oanmälda?
Vet inte, tror inte det finns någon statistik, det är mycket upp till enskilda handläggaren
Är det ofta de kommer oanmälda?
Om vi säger att de kommer oanmälda. Väntar de utanför min port då eller hur funkar det? Om jag inte kommer hem just den dagen då?Vet inte, tror inte det finns någon statistik, det är mycket upp till enskilda handläggaren
Om vi säger att de kommer oanmälda. Väntar de utanför min port då eller hur funkar det? Om jag inte kommer hem just den dagen då?
Har jag med gjort någon gång för länge sedan. Jag vet att möbler och TV är beneficium. Min fundering var ju att lägenheten är min och jag har ju både soffa och TV i min andra lägenhet. Och skulden är ju inte så stor. Jag har nog inte kvittona kvar men de är inköpta för mina pengar med mitt bankkort.Ja faktiskt,jag läste mer eller mindre hela ”handboken” när det begav sig sommaren 2018...
![]()
Har jag med gjort någon gång för länge sedan. Jag vet att möbler och TV är beneficium. Min fundering var ju att lägenheten är min och jag har ju både soffa och TV i min andra lägenhet. Och skulden är ju inte så stor. Jag har nog inte kvittona kvar men de är inköpta för mina pengar med mitt bankkort.
Sonen har själv sålt av Playstation mm. Det som finns kvar är hans dator (det är den som skulden gäller). Men med tanke på att han inte har jobb eller annan inkomst kanske de inte tycker det är någon idé att komma dit på förrättning.
Om man bor i en hyreslägenhet, 1:a på 32 kvm?Troligtvis kommer dom inte. Tror att de e förhållandevis få personer som får hembesök av KF i relation till hur många som har skulder hos dom...
Kan tänka mig att en parameter för hembesök som tas i beaktelse är just boendeformen - bor man i villa alternativt på gård, så kan de nog finnas större risk då man kan anses ha verktyg/redskap av värde... men nu spekulerar jag bara...
Om man bor i en hyreslägenhet, 1:a på 32 kvm?

sen ville dom se en hyresavi, dom tyckte hyran jag angett lät väldigt hög.. men jag hade angett rätt på kronan...
så skönt att ha det över,