Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätningsbesked

Du verkar inte ha klart för dig hur du vill göra. Du har insett att det inte funkar att trolla längre men du har ingen direkt plan. Att tycka synd om sig själv löser inget.

Alla lånebolag jobbar inte på samma sätt och är även olika snabba och hjälpsamma så det gäller att få reda på hur de olika bolagen agerar. Jag släppte allt i september och det var kanske tre som var ”tuffa” hela vägen ut då delgivningarna kom redan i januari. Har typ 30-tal olika lånebolag och det är fortfarande någon som skickar inkassokrav och flera har jag inte hört av på ett tag. Jag har blivit erbjuden avbetalningsplaner och några skickade länge ”vanliga” fakturor (visserligen med avgifter men i några fall utan extra amortering från föregående månad). Just nu fem månader med full lön (dock så betalar jag på några lån som jag inte kan släppa plus två privata lån).

Så om man släpper allt så har man många månader med hela sin lön tillgodo att försöka få till det och med dina 520000 i årsinkomst så finns det lite ammunition att panga av till låneberget. Under resans gång så ser man hur lånebolagen agerar och betalar ”smart” av de olika skulderna och tar matchen med inkassoföretagen. Din kreditvärdighet blir bättre och ju längre du klarar det desto större är chansen att få till ett samlingslån eller nåt. Under tiden, strunta i att ta nya skräplån och ta tag i ditt spelproblem.

Eller så kan man bara släppa allt och inte göra ett smack och vänta in sin löneutmätning som jag gör för min ork är helt slut på grund av olika orsaker.
Föresten slutat spela o anmäld till spelpaus läs ordentligt innan du skriver

Orkar inte tjafsa är tillräckligt slut o trött av allt ändå!
Men dina översta rader gjorde mig arg o besviken hur du yttrar dig!
Däremot var dina andra inlägg givande och var av betydelse för mig!
Du är ju själv i samma sits och borde veta bättre!
Tycker du synd om dig själv??
Jag förstår inte varför du tar åt dig så. Om det inte stämmer så varför lägga sån energi på det.
Min egen sits liknar din och ja, jag tyckte synd om mig själv i början men jag har accepterat min situation och följer min plan. Jag mår mycket bättre nu.

Jag förstår inte varför du tar åt dig så. Om det inte stämmer så varför lägga sån energi på det.
Min egen sits liknar din och ja, jag tyckte synd om mig själv i början men jag har accepterat min situation och följer min plan. Jag mår mycket bättre nu.
Okej va skönt! Klart man blir arg av påståenden om mig som person när dom inte stämmer! Du vet inget om mig eller hur jag tänker och dina inlägg är ej stöttande när man skriver som du gjorde !
Nej nu dags o jobba o glömma allt skut med skulderna för en stund

Okej va skönt! Klart man blir arg av påståenden om mig som person när dom inte stämmer! Du vet inget om mig eller hur jag tänker och dina inlägg är ej stöttande när man skriver som du gjorde !
Nej nu dags o jobba o glömma allt skut med skulderna för en stund
Menar skit med skulderna haha

Det är därför jag är osäker hur jag ska göra! Men Doris inlägg visar att hon/han inte förstår ett smack av min situation ska kolla på detta!
Tack ❤️
Snälla, berätta var i mitt inlägg visar jag att jag inte förstår ett smack av din situation.

Snälla, berätta var i mitt inlägg visar jag att jag inte förstår ett smack av din situation.
Du säger att jag inte vet hur jag ska göra och det tyder på oförståelse kanske kan lösa detta utan utmätning men måste kolla mer först!
Jag velar upplever du tufft o viktigt beslut o släppa skulder försöker undvika utmätning men vill inte ge upp än!

Därför är jag ej fast besluten än med hur jag ska göra!
Nu ska jag sköta om mina patienter och har inte tid med detta längre

Du säger att jag inte vet hur jag ska göra och det tyder på oförståelse kanske kan lösa detta utan utmätning men måste kolla mer först!
Jag velar upplever du tufft o viktigt beslut o släppa skulder försöker undvika utmätning men vill inte ge upp än!
Nu hjälper jag mig själv genom att citera mig själv: "Du verkar inte ha klart för dig hur du vill göra". Hur kan det tyda på oförståelse? Varför blir du så arg på en sån här sak?

@Syrran Jag förstår att du/ni sitter i en jäkligt knivig sits. Det är inte lätt att ta beslut om hur man ska göra när det mer eller mindre är att välja mellan pest eller kolera. Men jag tror, och jag säger tror, att man nödvändigtvis inte menar att du inte VET utan att du verkar osäker på HUR du ska göra. Ingen kan tala om för dig hur du/ni ska göra utan endast ge råd eller tips. Det är inte lätt att släppa allt, och jag förstår att du vill undvika löneutmätning, men ibland måste man tänka på hälsan och vad som är bäst i det stora hela. Bara du/ni kan veta hur ni ska göra, och jag tycker att du har fått många bra tips. Sen vet och förstår jag också att när man mår dåligt så är det lättare att ta åt sig av texter, speciellt när man inte har ett ansikte framför sig och läsa eller lyssna av ansiktsuttryck och tonlägen. <3

@Syrran Jag förstår att du/ni sitter i en jäkligt knivig sits. Det är inte lätt att ta beslut om hur man ska göra när det mer eller mindre är att välja mellan pest eller kolera. Men jag tror, och jag säger tror, att man nödvändigtvis inte menar att du inte VET utan att du verkar osäker på HUR du ska göra. Ingen kan tala om för dig hur du/ni ska göra utan endast ge råd eller tips. Det är inte lätt att släppa allt, och jag förstår att du vill undvika löneutmätning, men ibland måste man tänka på hälsan och vad som är bäst i det stora hela. Bara du/ni kan veta hur ni ska göra, och jag tycker att du har fått många bra tips. Sen vet och förstår jag också att när man mår dåligt så är det lättare att ta åt sig av texter, speciellt när man inte har ett ansikte framför sig och läsa eller lyssna av ansiktsuttryck och tonlägen. <3
Så är det absolut❤️ Bättre att bara ge tips o råd om man vill! Har svårt för när någon talar om hur jag tycker o tänker som inte vet nått om mig eller aldrig träffat mig!
Okej sanningen kan vara hård men då ska den stämma! Tar mer åt mig av osanningar o rent skitsnack blir förbannad! Suger åt mig det som stämmer men inte annat!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp