- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
Okej var nog lite hård mot dig! Tog illa vid mig då jag är mera arg på själv och besviken hur jag har agerat o skött ekonomin! Som jag skrev tidigare du hade bra inlägg också som är nyttig Info absolut!Du verkar inte ha klart för dig hur du vill göra. Du har insett att det inte funkar att trolla längre men du har ingen direkt plan. Att tycka synd om sig själv löser inget.
Alla lånebolag jobbar inte på samma sätt och är även olika snabba och hjälpsamma så det gäller att få reda på hur de olika bolagen agerar. Jag släppte allt i september och det var kanske tre som var ”tuffa” hela vägen ut då delgivningarna kom redan i januari. Har typ 30-tal olika lånebolag och det är fortfarande någon som skickar inkassokrav och flera har jag inte hört av på ett tag. Jag har blivit erbjuden avbetalningsplaner och några skickade länge ”vanliga” fakturor (visserligen med avgifter men i några fall utan extra amortering från föregående månad). Just nu fem månader med full lön (dock så betalar jag på några lån som jag inte kan släppa plus två privata lån).
Så om man släpper allt så har man många månader med hela sin lön tillgodo att försöka få till det och med dina 520000 i årsinkomst så finns det lite ammunition att panga av till låneberget. Under resans gång så ser man hur lånebolagen agerar och betalar ”smart” av de olika skulderna och tar matchen med inkassoföretagen. Din kreditvärdighet blir bättre och ju längre du klarar det desto större är chansen att få till ett samlingslån eller nåt. Under tiden, strunta i att ta nya skräplån och ta tag i ditt spelproblem.
Eller så kan man bara släppa allt och inte göra ett smack och vänta in sin löneutmätning som jag gör för min ork är helt slut på grund av olika orsaker.
Ber om ursäkt för att jag går upp i atomer!! Lugnat mig nu! Nästa gång jag läser inlägg ska jag läsa hela ordentligt och inte förhasta mig tror det är min situation och denna trötthet som tär mycket
eftersom du planerar hålla de lånen och försöka betala dem med löneutmätning så tror jag det kommer ge dig stress.