Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätningsbesked

Vänligen notera att det @Ny2018 redovisar är hennes ”resa” genom sin skuldsanerings handläggning. Ingen handläggning verkar vara den andra lik & jag har faktiskt läst ett X antal cases vid detta lag... :)
Misströsta inte - ett ”nej” betyder heller inte ett ”livstidsstraff. Man får en motivering som man får ta del av, utvärdera och försöka rätta till om möjligt ! Många ggr är det ”bara” tiden som omöjliggör en skusa just där & då...
Inga dörrar är låsta för all evighet :)

Vill inte ha ett nej första gången, väntetiden innan man ens har svar verkar ju vara ett år.

Vill påbörja dessa 5 år imorgon. Kommer vara ett nog helvete.

Hör jag ordet tid som orsak så ger jag upp.

Ja om jag får utmätning kommer jag inte kunna betala andra lån!
Har säkert 150000kr ligger på inkasso snart! Min totala skuld som syns på UC är 1000 000kr hemskt

Ok, det är bra större summa än vad jag hade hos KF, hade typ runt 400 000:-. Återbetalningen för min del var överskådlig tack vare en hyfsad inkomst. Hade jag släppt alla lån hade det varit ca 100 000:- och några månader till. Men det var inte värt det tyckte jag, ju fortare desto bättre. Eftersom det redan var pissigt med löneutmätning kunde det lika gärna vara pissigt all the way kände jag.

Nu vet jag inte vad du tjänar och hur mycket du kan jobba extra dvs hur snabbt återbetalningen kan ske med din inkomst och hur länge du behöver jobba mer.

Ok, Mail har jag ju sparade. Du skickade alltså med detta som bilagor ?
Jag fick efter inledande redogöra ganska ingående för en massa olika saker.
Hade i ansökan uppgett att jag försökt förhandla om avbetalningsplaner och uppgav även det vid samtalet innan inledande. Jag hade ett stort lån på 350000 kr som jag blev lovad av Remember att få vänta med full betalning som de ändå skickade till inkasso och inkassobolaget endast gick med på sex månaders avbetalning dvs över 50000 kr i månaden el att jag skulle ordna ett nytt lån på summan 350000 kr. Det var anledningen till att jag släppte allt. Detta har jag bifogat samt om andra lån där de uppgivit falska uppgifter i sin fodran till skuldsanering där det manipulerats med summa, datum och även lögn om dubbla lån i samma bolag men med ett annat namn deras dotterbolag. Där bifogade jag bl.a. mejl om önskan om avbetalning osv.
Jag har pga alla sparade mejl, dokument osv nu fått ett förslag till skuldsanering då jag kunnat redogöra för allt de begärt in.

Hade i ansökan uppgett att jag försökt förhandla om avbetalningsplaner och uppgav även det vid samtalet innan inledande. Jag hade ett stort lån på 350000 kr som jag blev lovad av Remember att få vänta med full betalning som de ändå skickade till inkasso och inkassobolaget endast gick med på sex månaders avbetalning dvs över 50000 kr i månaden el att jag skulle ordna ett nytt lån på summan 350000 kr. Det var anledningen till att jag släppte allt. Detta har jag bifogat samt om andra lån där de uppgivit falska uppgifter i sin fodran till skuldsanering där det manipulerats med summa, datum och även lögn om dubbla lån i samma bolag men med ett annat namn deras dotterbolag. Där bifogade jag bl.a. mejl om önskan om avbetalning osv.
Jag har pga alla sparade mejl, dokument osv nu fått ett förslag till skuldsanering då jag kunnat redogöra för allt de begärt in.

Ser massa skumma saker själv nu också, ett bolag utger sig att det är kronofogden som uppmanar betalning och skrivit som att brevet kommer från kronofogden.

Sedan lagt till ”avgifter” som dom menar kommer från KF.

Spelar ju inte så stor roll för mig, men lite äckligt av dem.

Ser massa skumma saker själv nu också, ett bolag utger sig att det är kronofogden som uppmanar betalning och skrivit som att brevet kommer från kronofogden.

Sedan lagt till ”avgifter” som dom menar kommer från KF.

Spelar ju inte så stor roll för mig, men lite äckligt av dem.

Jo vännen, det bör spela STOR ROLL även för Dig... för detta är direkt disgusting beteende från lånegivaren som skall motarbetas å de bestämdaste... :mad:
Jag blir direkt skogstokig när jag läser sånt här... :mad::mad::mad:

Jo vännen, det bör spela STOR ROLL även för Dig... för detta är direkt disgusting beteende från lånegivaren som skall motarbetas å de bestämdaste... :mad:
Jag blir direkt skogstokig när jag läser sånt här... :mad::mad::mad:

Orka börja bråka med dem nu? Så sätter dom sig på tvären när man ansöker skuldsanering? Tar det hellre som ammunition ifall dom gör det.
Man är ju i sånt underläge i den position man är i :(

Ok, det är bra större summa än vad jag hade hos KF, hade typ runt 400 000:-. Återbetalningen för min del var överskådlig tack vare en hyfsad inkomst. Hade jag släppt alla lån hade det varit ca 100 000:- och några månader till. Men det var inte värt det tyckte jag, ju fortare desto bättre. Eftersom det redan var pissigt med löneutmätning kunde det lika gärna vara pissigt all the way kände jag.

Nu vet jag inte vad du tjänar och hur mycket du kan jobba extra dvs hur snabbt återbetalningen kan ske med din inkomst och hur länge du behöver jobba mer.
Tjänar hyfsat ca 520000kr per år!
Och hade jag inte ställt till det hade jag haft det bra sån ångest!! Har möjlighet att jobba extra är sjuksköterska och det finns massor med jobb!
Men man ska orka också!

Hemskt att dom gör så vidrigt att behandla redan utsatta människor så!
Bra att du har sparat o kan redogöra för allt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp