Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätningsbesked

Ok det förklarar saken, jag utgick ifrån 25:e :) Sedan skiljer det sej åt om man betalar ut före eller efter datumet om det infaller på en helg.
Före helgen om 27:e infaller på helgen.
Vid storhelger låses lönen tidigare.

Det varierar mycket mellan olika team, vissa har tex bekymmer med stor personalomsättning
Måste fråga dig fyllde i en blankett på löneutmätning hur den skulle se ut för mig!
Man fick fylla i hur mycket man betalade i skatt procent! Har skattejämkning innebär det att hänsyn tas till detta vid löneutmätning att kronofogden förstår att andra lån finns att betala varje månad? Kan bli svårt att betala andra lån som ej gått till kronofogden vid löneutmätning vilket innebär att allt hamnar på utmätning!
Eftersom man skriver procentsats på skatt och har skattejömnkning att det tas en viss hänsyn eller är jag helt ute o cyklar!

Det kommer alltid att dras 10.270 kr, du får behålla det extra du tjänar. Omöjligt att säga hur din arbetsgivare gör, det är så olika rutiner på olika bolag, du får nog kolla med dem.
Kom på en till fråga. Om jag tex skulle bli sjuk tre veckor, minskas då förbehållsbeloppet?? Många frågor som snurrar!;)

Måste fråga dig fyllde i en blankett på löneutmätning hur den skulle se ut för mig!
Man fick fylla i hur mycket man betalade i skatt procent! Har skattejämkning innebär det att hänsyn tas till detta vid löneutmätning att kronofogden förstår att andra lån finns att betala varje månad? Kan bli svårt att betala andra lån som ej gått till kronofogden vid löneutmätning vilket innebär att allt hamnar på utmätning!
Eftersom man skriver procentsats på skatt och har skattejömnkning att det tas en viss hänsyn eller är jag helt ute o cyklar!

Syrran, Du bör omgående avbryta skattejämkningen....iallafall om Du har "släppt Dina skulder", annars kommer Du mest troligt åka på restskatt nästa år... :( Jag har svårt för att tänka mig att KF tar hänsyn till Din skattejämkning...lär enkom bli mer för dom att dra från Din lön... :(

Kom på en till fråga. Om jag tex skulle bli sjuk tre veckor, minskas då förbehållsbeloppet?? Många frågor som snurrar!;)

Absolut NEJ på den frågan. Ditt förbehållsbelopp får inte understiga det angivna belopp (så länge lön finns överhuvudtaget). Det blir mindre som kommer KF till handa den månaden istället...

Syrran, Du bör omgående avbryta skattejämkningen....iallafall om Du har "släppt Dina skulder", annars kommer Du mest troligt åka på restskatt nästa år... :( Jag har svårt för att tänka mig att KF tar hänsyn till Din skattejämkning...lär enkom bli mer för dom att dra från Din lön... :(
Okej! Dom lånen som ej gått vidare än kommer ju inte att kunna betalas med löneutmätning pengarna kommer ej att räcka till övriga lån! Usch vilken sits! Så att dom undrar procenten på skatt är enbart för att kunna göra större löneutmätning ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp