Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätningsbesked

Ditt exempel är ett typ exempel utifrån vad jag läst på många andra ställen oxå... :(
Det gäller att vara om sig & kring sig, vilket Du orkade, men säkerligen inte alla förunnat...dessvärre! :(

Kan säga att jag mådde APA!! under den här tiden! Inte kul att köra runt i en obesiktigad bil med sina barn...

Jag kunde heller inte förstå att det inte fanns skäl nog för att få anstånd..

Senast ändrad:
Kan

Kan säga att jag mådde APA!! under den här tiden! Inte kul att köra runt i en obesiktigad bil med sina barn...

Jag kunde heller inte förstå att det inte fanns skäl nog för att få anstånd..

I hear yaa sweetie ❤️ ...men nu e Du iallafall på en resa mot ett BÄTTRE LIV !!

Jag har ingen statistik på redovisad procentsats. Det var enkom lite huvudräkning utifrån alla ”fall” som jag har läst om, men självklart hänger inte heller alla med utmätning på olika forum... :)

Jag gissar att rätt många inte slänger sig över ett forum för att meddela att man fått lättnad löneutmätkingen för att byta spindelleder..

Jag gissar att rätt många inte slänger sig över ett forum för att meddela att man fått lättnad löneutmätkingen för att byta spindelleder..

:D:p:D Nä, de e väll bara såna som vi med inget liv...
...men nu ska ja ta min lilla pilska vovve (många löptikar i området :mad:) & ta en långpromenad på stranden & insupa
L I V E T likväl... :D

Nu har jag skuldsanering men när jag hade löneutmätning och behövde laga min bil för en ganska stor summa fick jag avslag. Jag överklakade till TR men fick också där avslag. Jag hävdade att jag är beroende av bil i mitt jobb och av andra anledningar. Men icke! Jag fick köra runt obesintigad ett bra tag då jag inte hade möjlighet att lägga ut summan. Till slut tog jag ett extrajobb och efter flera månader kunde jag laga den.
Tror som med allt annat att alla fall är individuella och man ska inte jämföra, men så här va det för mig.

Tråkigt att det ska behöva vara så :/ Är du beroende av bil för jobbet då? Eller funkar kollektivtrafiken för dig?

Hoppas löneutmätning processen tar tid för mig så jag har möjlighet att bygga en buffert. Denna månad går inte, måste besikta bilen, kanske byta framruta på bilen samt andra saker på bilen så blir nog inte många kroner över. Räknat med april för mig tidigast.

Tråkigt att det ska behöva vara så :/ Är du beroende av bil för jobbet då? Eller funkar kollektivtrafiken för dig?

Hade jag inte varit beroende av bil hade jag haft förståelse. Men jag behöver den till och från mitt arbete och ta hand om min sjuka mamma bla som inte bor på min ort.

Jag tycket såklart att det är viktigt att det görs en utredning, men i mitt fall tycker jag att jag blev hårt drabbad.

Bor man i någon hyfsat stor stad bör kollektivtrafiken kunna få en till och från jobbet i de flesta fallen

Bor man i någon hyfsat stor stad bör kollektivtrafiken kunna få en till och från jobbet i de flesta fallen

Absolut, men om man har en utbildning och därefter arbete som kräver att man har bil i tjänsten? Hur resonerar KF angående den delen?
Alla sitter ju inte på ett kontor hela dagarna & långt ifrån alla arbetsgivare erbjuder ”lånebilar/företagsbilar”?!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp