Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

"trolla"" bort underskott?

Vill bara upplysa om att det går visst att dra ner ränteutgifter genom skatteverkets inkomstdeklaration (på nätet med bankid) i efterhand. Men är skillnad när man vill lägga tillbaka dom. (då måste man göra det genom en blankett om jag förstod det rätt)
Jag har gjort det, och ringde nyss skatteverket som bekräftade att det är lagt som ärende för omprövning.. Sedan har man 5 år ifrån inkomst året att ändra tillbaka, och där ligger då uppgifter ifrån bankerna kvar..:)

Senast ändrad:
Vill bara upplysa om att det går visst att dra ner ränteutgifter genom skatteverkets inkomstdeklaration (på nätet med bankid) i efterhand. Men är skillnad när man vill lägga tillbaka dom. (då måste man göra det genom en blankett om jag förstod det rätt)
Jag har gjort det, och ringde nyss skatteverket som bekräftade att det är lagt som ärende för omprövning.. Sedan har man 5 år ifrån inkomst året att ändra tillbaka, och där ligger då uppgifter ifrån bankerna kvar..:)

Jag skulle tekniskt sett kunna lägga tillbaka ränteuppgifter för 2017 (när det är dags för denna deklaration) år 2020 exempelvis? Kommer underskottet redovisas på 2017's deklaration då också? Det vore ju fantastiskt.

Jag skulle tekniskt sett kunna lägga tillbaka ränteuppgifter för 2017 (när det är dags för denna deklaration) år 2020 exempelvis? Kommer underskottet redovisas på 2017's deklaration då också? Det vore ju fantastiskt.

Jo precis, så sa hon iallafall..:)
Du ser ju dina ränteutgifter när du deklarerar ja.. om de e de du menar..
Så jag antar att man kan ta bort lite så det ser bra ut två år för att sedan när man fixat till sina samlingslån lägga tillbaka dom och få ut sina ränteutgifter.. Men bara det är den summan som stod på deklarationen, om den är högre så måste man skicka in bevis typ.

Någon som vet hur lång tid handläggningstiden är på att ompröva?

Någon som skulle kunna tänka sig starta en tråd och skriva en kort guide på hur man går tillväga för göra detta inför kommande deklaration (2017 räkenskapsår).

Vore väldigt uppskattat

Någon som skulle kunna tänka sig starta en tråd och skriva en kort guide på hur man går tillväga för göra detta inför kommande deklaration (2017 räkenskapsår).

Vore väldigt uppskattat

ingen? Börjar bli aktuellt.

Alltså menar ni typ att man skriver att man har 0 kronor i ränta nu när man deklarerar om några veckor.

Sen i juni/juli när det "fastslagits" hos UC så medelar man skatteverket att man visst har betalat ränta cirka 60.000 och då få sina räntepengar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp