- Meddelanden
- 3 961
- Mottagna reaktioner
- 1 016
- Poäng
- 907
Här finns blanketten att ladda ner och skriva ut https://www.skatteverket.se/privat/...er/info/6891.4.39f16f103821c58f680007048.html

Vill bara upplysa om att det går visst att dra ner ränteutgifter genom skatteverkets inkomstdeklaration (på nätet med bankid) i efterhand. Men är skillnad när man vill lägga tillbaka dom. (då måste man göra det genom en blankett om jag förstod det rätt)
Jag har gjort det, och ringde nyss skatteverket som bekräftade att det är lagt som ärende för omprövning.. Sedan har man 5 år ifrån inkomst året att ändra tillbaka, och där ligger då uppgifter ifrån bankerna kvar..![]()
Jag skulle tekniskt sett kunna lägga tillbaka ränteuppgifter för 2017 (när det är dags för denna deklaration) år 2020 exempelvis? Kommer underskottet redovisas på 2017's deklaration då också? Det vore ju fantastiskt.

Det varierar nog över tid. Just nu är de nog klara med slutskatten för alla småföretagare, så kanske går det ganska snabbt.Någon som vet hur lång tid handläggningstiden är på att ompröva?
Någon som skulle kunna tänka sig starta en tråd och skriva en kort guide på hur man går tillväga för göra detta inför kommande deklaration (2017 räkenskapsår).
Vore väldigt uppskattat
ingen? Börjar bli aktuellt.