- Meddelanden
- 241
- Mottagna reaktioner
- 46
- Poäng
- 147
Hur kan du ha så lågt score med så låg lön och mycket lån på det? Otroligt..
Han har ju bara 2 förfrågningar och inget kreditkort. Det är väl det som gör det misstänker jag. Men visst fasiken borde den varit lite högre.
Det stämmer inte. Jag har 90 i blanco och 20 av 25 utnyttjad kortkredit med 0,4 i UC betyg. Sen är UC-betyg inte den enda kriterien som banker tittar på vid en ansökning. Det andra alternativet som du beskriver kommer mest troligt få bra erbjudanen från flera banker. Det andra alternativet skall va glad om det ens blir beviljat och kommer knappast få bra vilkor av den bank som nappar.Han lär ha ut ca 16000 kr efter skatt/mån och 600.000 i lån lär väl iaf landa på 7-8000kr/mån.
Så nuvarande lån äter upp ~halva lönen varje månad och ändå har han toppbetyg. En person med 30000+ efter skatt, låga lån men med ett maxat kreditkort på säg 20000kr har mycket sämre betyg.. helt sjukt.

Det stämmer inte. Jag har 90 i blanco och 20 av 25 utnyttjad kortkredit med 0,4 i UC betyg. Sen är UC-betyg inte den enda kriterien som banker tittar på vid en ansökning. Det andra alternativet som du beskriver kommer mest troligt få bra erbjudanen från flera banker. Det andra alternativet skall va glad om det ens blir beviljat och kommer knappast få bra vilkor av den bank som nappar.