Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Trött utbrända av den ekonomiska situation

Hope777
Bra sagt :) Ärlighet och åter ärlighet! Jag vet att vi kommer att fixa det här, både du o jag. Träning är riktigt bra, det är heller ingen quickfix. Men att lägga ner spelet och använda den mentaliteten och drivet. Dvs speldrivet riktas till ett fixa och träningsdriv. Vilka resultat vi kommer att gå tillslut :) Mycket är dessutom gratis som exempelvis utegym. Sedan finns det gymkedjor man dessutom kan träna för endast 199kr i månaden. Tror fitness24 kedjan har gym i hela Sverige. Tänker också gå till kurstor/coach eller nått. Vi har rätt enligt nya socialtjänstlagen att få sådant gratis. Spelmissbruk betraktas numera som alkolism dvs samma stödmöjligheter sett i resurser. Allt gott bästa Hope777 :)

Ja , det verka så men ska söka nu. Men få ju tillbaka på skatten så vet inte om man ska vänta, har ju bara skuldsaldo på 6000 kr och andra skulder tro jag inte hinner bokföras innan skatten i Juni för jag har bestridit alla för vinna tid på både gott och ont är så trött på detta jagande med pengar och räkningar är helt slut i hjärnan. Men kanske lika bra att söka nu så få det blir som det blir

Jag har skulder på 900K, släppte allt i slutet på jan. Fick första delgivningskvittot förra veckan på drygt 1000 kr som jag skickade in i söndags. Hade grymma utgiftsräntor förra året vilket gör att jag får hela drygt 50K på skatteåterbäringen. Tyvärr inte i april då jag måste ändra en grejj så får skatten tillbaka i början juni. Misstänker tyvärr att den hinner gå till KF då. Kan det vara klokt att bestrida alla nya delgivningskvitton för att köpa tid och på så sätt rädda skatteåterbäringen? Hur mycket tid kan man gå extra genom att skriva "jag bestrider denna fodring" på varje delgivningskvitto?? Tack på förhand :)

Vilka underbara starka människor ni alla verkar vara, vilken inspiration. Min ångest känns påtagligt mindre varje gång jag går in och läser här. Jag kommer i denna månaden släppa de första skulderna, sedan ett par stycken, de sista, i nästa månad. Jag kommer att släppa ca 750000 kr till Kronofogden. Inte klokt. Jag spelar inte eller något utan det är 16 års kamp med ekonomin, idiotiska beslut, hopp om att det löser sig, lån som löser lån...ja...ni vet. Men nu går det inte längre. Jag är vissa dagar ett vrak och andra dagar börjar jag känna hopp, jag kan känna en konstig lättnad, men ångest, skuld och skam är fortfarande påtaglig. Min sambo och jag kan skall även gå isär, detta känns dock helt rätt, vi har haft det svårt i många år, men det är mycket på en och samma gång. Jag skall bo kvar i lägenheten, vilket känns tryggt, speciellt nu när betalningsanmärkningarna kommer att välta in Men det kommer att bli bra detta. 2018 blir ett förändringens år, för första gången i mitt liv vågar jag se sanningar i vitögat och vara ärlig. Det blir svårt, det vet jag, men det kan inte bli värre.

Panik 2018/nu snart behöver du inte heta panik 2018 :) förändringens år är precis så jag känner oxå...Jag är 49 år o alltså 50 år i år....bättre sent än aldrig heter det ju...:) jag hade oxå faktiskt ännu mer ångest innan jag ”plockat” bort autogiromedgivanderna hos min bank...men nu när det är gjort sen i slutet av Feb så känns det ändå som en lättnad på ett konstigt sätt...mobilen ringer mycket o några brev har kommit...men nu ser vi framåt trots sitsen vi sitter i...allt går o stöttningen o inspirationen här på forumet är fantastisk :) Stort lycka till panik 2018.... ♥️

Vilka underbara starka människor ni alla verkar vara, vilken inspiration. Min ångest känns påtagligt mindre varje gång jag går in och läser här. Jag kommer i denna månaden släppa de första skulderna, sedan ett par stycken, de sista, i nästa månad. Jag kommer att släppa ca 750000 kr till Kronofogden. Inte klokt. Jag spelar inte eller något utan det är 16 års kamp med ekonomin, idiotiska beslut, hopp om att det löser sig, lån som löser lån...ja...ni vet. Men nu går det inte längre. Jag är vissa dagar ett vrak och andra dagar börjar jag känna hopp, jag kan känna en konstig lättnad, men ångest, skuld och skam är fortfarande påtaglig. Min sambo och jag kan skall även gå isär, detta känns dock helt rätt, vi har haft det svårt i många år, men det är mycket på en och samma gång. Jag skall bo kvar i lägenheten, vilket känns tryggt, speciellt nu när betalningsanmärkningarna kommer att välta in Men det kommer att bli bra detta. 2018 blir ett förändringens år, för första gången i mitt liv vågar jag se sanningar i vitögat och vara ärlig. Det blir svårt, det vet jag, men det kan inte bli värre.

Du, jag och Hope777 verkar alla vara i ungefär samma tragiska och ångest fyllda situation... sååå ledsamt!
Jag vill här bara komma med ett litet råd till Dig gällande Din bostad...
Om det är så att bostaden står på Er bägge två, så skynda Er med att få lägenheten överskriven på enbart Dig ! Detta för att vi fastighetsägare gör alltid en ny utredning om Du (i detta fall) klarar av att bära boende kostnaden själv och kredit upplysning tas alltid!
Jag tänker att det är lite bråttom med detta om Du ämnar släppa Dina skulder, så Du inte hinner få några anmärkningar innan Du får hyresavtalet överskrivet på Dig ! All lycka till min vän

Tack Hope777, ja..förhoppningsvis blir det mindre panik...jag är 47 år...Jag är orolig för alla samtal, dock har jag Truecaller och jag kommer att blockera alla dessa samtal. Jag har redan köpt en pärm och flikar för alla lån, 22 olika lån, 17 olika fordringsägare...jag skall försöka hålla koll på alla brev som kommer och sätta in i rätt flik. Planerar också att ansöka om skuldsanering, men lite längre fram. Har räknat på min löneutmätning och om det blir något liknande, då kommer det att gå runt...och bara det att inte behöva sitta varje månad med ångesten i halsen och alla räkningar....jag kommer kanske ändra mitt namn till Lättnad2018 :), fast lite tidigt ännu, jag känner inte så mycket lättnad ännu. Lycka till dig också...underbart att ha detta forum som stöd annars hade jag känd mig fullständigt misslyckat och ensam.

Kimsan72, tack för ditt råd. Lägenheten är en hyresrätt och den är skriven på mig. Sedan har min sambo varit skriven på adressen, men det är bara jag som står på kontraktet. Det borde inte bli några problem då, eller?

Kimsan72, tack för ditt råd. Lägenheten är en hyresrätt och den är skriven på mig. Sedan har min sambo varit skriven på adressen, men det är bara jag som står på kontraktet. Det borde inte bli några problem då, eller?

Bra Panik2018! Om avtalet enkom är skrivet på Dig, så kan Du känna Dig trygg ! Boendet måste ju alltid i ett första skede säkras, så nu är det lugnt!

Jag har skulder på 900K, släppte allt i slutet på jan. Fick första delgivningskvittot förra veckan på drygt 1000 kr som jag skickade in i söndags. Hade grymma utgiftsräntor förra året vilket gör att jag får hela drygt 50K på skatteåterbäringen. Tyvärr inte i april då jag måste ändra en grejj så får skatten tillbaka i början juni. Misstänker tyvärr att den hinner gå till KF då. Kan det vara klokt att bestrida alla nya delgivningskvitton för att köpa tid och på så sätt rädda skatteåterbäringen? Hur mycket tid kan man gå extra genom att skriva "jag bestrider denna fodring" på varje delgivningskvitto?? Tack på förhand :)
Minst 2-3 månader innan det blir förhandling och där kan du göra upp med dom och på så viss tjänar någon månad till

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp