Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Trött utbrända av den ekonomiska situation

Är det många som inte lämna in? Tänkte inte på det kanske ska kolla lite extra då , har du några som du vet som inte brukar lämna in? Lycka till med din skuldsanering. Men det är 5 år inte 3 år som man kan få eller?
Jag har inte kollat exakt vilka ännu, men jag har räknat antalet mot de skulder jag har och jag saknar 5 stycken, ska sätta mej nu i veckan och pricka av och mejla dem som inte skickat in. Beträffande skuldsanering så kan man får den på mellan 3 - 5 år, vad som avgör antalet år vet jag inte, men skulle jag få skuldsanering så skulle det bli på drygt 4 år och då har jag betalt skulden till 100%, räntorna stoppas då och det skulle hjälpa hela min situation. Jag räknar på ungefär samma belopp som jag har i löneutmätning d v s 25 tkr/månad.

Jag har inte kollat exakt vilka ännu, men jag har räknat antalet mot de skulder jag har och jag saknar 5 stycken, ska sätta mej nu i veckan och pricka av och mejla dem som inte skickat in. Beträffande skuldsanering så kan man får den på mellan 3 - 5 år, vad som avgör antalet år vet jag inte, men skulle jag få skuldsanering så skulle det bli på drygt 4 år och då har jag betalt skulden till 100%, räntorna stoppas då och det skulle hjälpa hela min situation. Jag räknar på ungefär samma belopp som jag har i löneutmätning d v s 25 tkr/månad.

Jag fick lite mindre att betala i skuldsanering/månad men ganska marginellt.

Men det kan aldrig blir mer än 5 år jag har inte närheten av din lön tjänar ca 32000 kr i månaden så 24000 efter skatt och nät jag gjorde testet på kronofogden så skulle väl ca 11 000 gå till utmätning och jag har säkert 1,2-1,5 i skulder när allt kommit fram skulle jag tror. Har fan inte koll på alla skulder alla stora självklart men ligger ju många hos inkasso som inte är så stora belopp men blir ju snabbt några tusen men dessa jävla räntor. Sen har jag 3 barn vet inte om det blir lättare att få skuldsanering på grund av det. Bo i hus men som tur är så står det inte på mig.

Men det kan aldrig blir mer än 5 år jag har inte närheten av din lön tjänar ca 32000 kr i månaden så 24000 efter skatt och nät jag gjorde testet på kronofogden så skulle väl ca 11 000 gå till utmätning och jag har säkert 1,2-1,5 i skulder när allt kommit fram skulle jag tror. Har fan inte koll på alla skulder alla stora självklart men ligger ju många hos inkasso som inte är så stora belopp men blir ju snabbt några tusen men dessa jävla räntor. Sen har jag 3 barn vet inte om det blir lättare att få skuldsanering på grund av det. Bo i hus men som tur är så står det inte på mig.
Om man blir beviljad skuldsanering så blir den på max 5 år. Förutom att långivarna inte får ta ut ränta mer, så bestäms det också att skulderna skrivs av med en viss %, vad som styr detta och antalet år vet jag inte. Jag räknade utifrån att ingen skuld som jag har skulle skrivas av med någon procent, vad som är brukligt i liknande fall som mitt vet jag inte, så jag tog det utifrån "worst case scenario". Har aldrig ägt något av värde så huset kan jag inte uttala mej om.

Nu ska jag skriva om några positiva saker som hänt sedan jag släppte allt till KFM. Alldeles innan jag släppte så var jag i princip helt utbränd, sönderstressad och rejält överviktig, trots att jag nästan inte åt någonting (var för stressad). Sov bara ett par timmar i stöten, vaknade helt kallsvettig med panik över hur jag skulle få det att gå ihop, panik över att allt skulle "spricka" och jag skulle få skämmas, jag var helt enkelt ett vrak, alla värden som blodtryck mm var i taket... sedan jag bestämde mej att släppa allt så blev sömnen allt bättre eftersom, märkte att jag kunde tänka klarare och fatta vettigare beslut, så här i efterhand har jag fattat att jag inte var riktigt klok :) insåg att jag måste sköta min hälsa mycket bättre. Började med Magnesium, D-vitaminer, Omega 3 och rödbetsjuice på morgnarna, har förbättrat min kost radikalt, lite i taget (har dock aldrig ätit snabbmat) men idag har jag inriktning på att äta antiinflammatorisk kost (har även hjälpt mot alla fjällande utslag). Har gått ner lite i vikt, är fortfarande överviktig, men jag var på hälsoundersökning förra veckan och som 58-åring så har jag lika bra värden som en 30-åring! Läkaren undrade hur jag åstadkommit detta mirakel på två år. Detta gladde mej något oerhört, jag har vunnit tillbaka hälsan och hoppet! Jag kan numera fatta klokare beslut även fast jag är nästan skyldig 1 Mkr.

Underbart att höra Lize - verkligen ! Way to go !!! :)

Bra gjort Lize på alla plan, hoppas att din skuldsanering går igenom också. Jag håller tummarna för dig och alla andra som antingen söker skuldsanering eller utmätning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp