Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ajdå, det måste va tufft!
Jag skulle dock vilja veta varför beloppet skiljer så mycket mot förra gången, alltså innan mitt inledande. Mest av nyfikenhet. Tänkte jag skulle ringa på måndag å fråga :)

Är förbehållsbeloppet ungefär samma?

Det måste vara en väldigt arbetsam situation med både sanering o utmätning :( jag tycker det räcker som det är...

Jo det innebär som regel att man inte kan betala sin sanering som man ska och den upphävs.

Ajdå, det måste va tufft!
Jag skulle dock vilja veta varför beloppet skiljer så mycket mot förra gången, alltså innan mitt inledande. Mest av nyfikenhet. Tänkte jag skulle ringa på måndag å fråga :)
Gomorron Caroline!!! Skriv gärna o berätta vad kfm sa ang den högre summan du skulle betala?

Gomorron Caroline!!! Skriv gärna o berätta vad kfm sa ang den högre summan du skulle betala?
Nu har jag pratat med kfm, det va en rejäl felberäkning dom gjort.
Men jag får tillbaka mellanskillnaden ganska omgående
Blev en summa på ca 2800 istället för 5400..

Då har jag en fråga till ang utmätning. Jag har ju avbetalning på bilen, tar kfm hänsyn till det vid beräkningen? Den avbetalningen finns inte hos kfm.

Ska ringa och fråga på måndag, men tänkte att någon här vet säkert :)

Då har jag en fråga till ang utmätning. Jag har ju avbetalning på bilen, tar kfm hänsyn till det vid beräkningen? Den avbetalningen finns inte hos kfm.

Ska ringa och fråga på måndag, men tänkte att någon här vet säkert :)

Ja om det är ett lån med bilen som säkerhet så tas det hänsyn till om man ska beräkns om det är utmätnigsbart eller ej.

Är det någon räntefri avbetalning via tex svea så brukar drt inte finnas pantförskrivning utan är att betrakta som ett blanco, då är det som vilket lån som helst och inget som tas hänsyn om man kan ta bilen.

Om din fråga gäller löneutmätningen så nej, där tas ingen hänsyn till bilavbetalningen alls. Man får prioritera bort annat om man ska betala vidare på bilen

Ja om det är ett lån med bilen som säkerhet så tas det hänsyn till om man ska beräkns om det är utmätnigsbart eller ej.

Är det någon räntefri avbetalning via tex svea så brukar drt inte finnas pantförskrivning utan är att betrakta som ett blanco, då är det som vilket lån som helst och inget som tas hänsyn om man kan ta bilen.

Om din fråga gäller löneutmätningen så nej, där tas ingen hänsyn till bilavbetalningen alls. Man får prioritera bort annat om man ska betala vidare på bilen
Ja det gäller löneutmätning.
Tack för svar :)

Då får jag nog tänka om lite..
jag måste ju ha bilen för att ta mig till jobbet tyvärr, annars hade jag fimpat den direkt. Men just nu är det inget alternativ. Jävla skit me

En fråga till när jag ändå är igång..
om jag blir inneboende hur funkar d?
Jag vet ju om man är sambo att dennes inkomst osv tas med i beräkningen då. Är det samma tänk även om man inte är ett par såattsäga.
Syftet är såklart att få ner boendekostnaden.
Hoppas nån fattar va jag menar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp