Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En fråga till när jag ändå är igång..
om jag blir inneboende hur funkar d?
Jag vet ju om man är sambo att dennes inkomst osv tas med i beräkningen då. Är det samma tänk även om man inte är ett par såattsäga.
Syftet är såklart att få ner boendekostnaden.
Hoppas nån fattar va jag menar

Inneboende så är du ju hyresgäst och ensamstående.
Du bör inte förlova dig med den du är inneboende hos och ni bör ha olika sovrum tex, annars verkar det lite genomskinligt

Inneboende så är du ju hyresgäst och ensamstående.
Du bör inte förlova dig med den du är inneboende hos och ni bör ha olika sovrum tex, annars verkar det lite genomskinligt

Haft något sånt fall.. blev ett väldans gapande i telefon när nya löneutmätningsbeslutet damp ner i brevlådan minns jag. Har för mig att sambon hade rätt ok inkomst, ca 50k och gäldenären var sjukpensionär eller liknande. Anmälde också till fk att det kanske inte var riktigt rätt att hon fick bostadstillägg.

Haft något sånt fall.. blev ett väldans gapande i telefon när nya löneutmätningsbeslutet damp ner i brevlådan minns jag. Har för mig att sambon hade rätt ok inkomst, ca 50k och gäldenären var sjukpensionär eller liknande. Anmälde också till fk att det kanske inte var riktigt rätt att hon fick bostadstillägg.
Då ska jag nog skippa den tanken..
Har fått möjlighet att iaf tillfälligt bo hos exet, dvs pappan till mitt barn. (Vi är typ bästa vänner men har absolut INGET förhållande) men det kommer ju ingen tro på nånsin :/ Eller tror jag fel?

Då ska jag nog skippa den tanken..
Har fått möjlighet att iaf tillfälligt bo hos exet, dvs pappan till mitt barn. (Vi är typ bästa vänner men har absolut INGET förhållande) men det kommer ju ingen tro på nånsin :/ Eller tror jag fel?

Ärligt så skulle det vara liiite svårt att köpa att man är inneboende hos en man har barn med..

Ärligt så skulle det vara liiite svårt att köpa att man är inneboende hos en man har barn med..
Kan ju faktiskt förstå det..
Jag hade nog inte trott på det heller. Få försöka hitta nån annan lösning.

Nu har sambons papper kommit angående redovising utav inkomst och jag behöver verkligen er hjälp med 5 frågor.

1: Om hon INTE fyller i pappret. När tror ni KFM hinner "ta" första delen av lönen, vi är inne i 1 juni nu och sommar månaderna kommer. Antar dom gör schablon?
2: Om hon fyller i uppgifter som KFM anser är "märkliga/otillräckliga" skickar dom då först ut nya frågor eller börjar dom dra som dom känner för det?
3: Om hon skriver att hennes lön är säg 2000 kr mindre än dne faktiskt är - dubbelkollas detta med arbetsgivaren?
4: Något annat man ska tänka på?

Men som sagt vi är ganska beroende av hennes lön i juni/juli/Augusti och jag hade verkligen behövt veta om det hjälper att vänta med att fylla i alla blanketter.
När tror ni att dom drar "första gången"

Nu har sambons papper kommit angående redovising utav inkomst och jag behöver verkligen er hjälp med 5 frågor.

1: Om hon INTE fyller i pappret. När tror ni KFM hinner "ta" första delen av lönen, vi är inne i 1 juni nu och sommar månaderna kommer. Antar dom gör schablon?
2: Om hon fyller i uppgifter som KFM anser är "märkliga/otillräckliga" skickar dom då först ut nya frågor eller börjar dom dra som dom känner för det?
3: Om hon skriver att hennes lön är säg 2000 kr mindre än dne faktiskt är - dubbelkollas detta med arbetsgivaren?

Men som sagt vi är ganska beroende av hennes lön i juni/juli/Augusti och jag hade verkligen behövt veta om det hjälper att vänta med att fylla i alla blanketter.
1. Ja de går på schablon, vilket inte är så bra. Vilket är sista datumet för att skicka in uppgifterna?
2. Rekommenderar er att skriva det som är sant.
3. Arbetsgivaren får också en blankett som de fyller i, så det är ingen idé att ljuga.
4. Se till att få med reseavdrag, eventuella utgifter för kontaktlinser, det fick jag, kostar drygt 500 kr/månad och eller mediciner. Sådana här kostnader kommer inte med i en schablonberäkning.

3. Men hur kan dom veta vilket som är hennes arbetsgivare hon har bara varit här någon enstaka månad och förra årets inkomst var ifrån ett annat företag? Ska se vilket datum det står på blanketten men hennes fasta lön är kanske 8-9.000 sen varierar provitionen kraftigt mellan låt oss säga 3 och 6.000 så det blir ganska svårt att ge en exakt lön - Ska man då ta en ungefärlig?

3. Men hur kan dom veta vilket som är hennes arbetsgivare hon har bara varit här någon enstaka månad och förra årets inkomst var ifrån ett annat företag? Ska se vilket datum det står på blanketten men hennes fasta lön är kanske 8-9.000 sen varierar provitionen kraftigt mellan låt oss säga 3 och 6.000 så det blir ganska svårt att ge en exakt lön - Ska man då ta en ungefärlig?
Tror att de skickar till alla arbetsgivare som finns med på den senaste kontrolluppgiften. Dessutom ska en del arbetsgivare redan fr o m 1/7 lämna arbetsgivardeklaration på individnivå varje månad. Ta ett genomsnitt på lönen för de månader som hon jobbat hos sin senaste arbetsgivare. Ni kan ju alltid skicka in en ny inkomstredovisning om det ändrar sej och blir sämre.

Terry, när släppte hon sina skulder?
@Lize hur redovisar man sin boende kostnad...? Säg inte att dom ringer fastighetsägaren eller bifogar man sina hyresavier?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp