Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej jag förstår vad du vill poängtera. Men man gör ju inte en tillgångsundersökning på någon som inte är hos kronofogden och sannolikheten är ju kanske större om man redan har utmätning på lön att man kan vara intressant att kolla upp. Sen skrev jag egentligen bara att det inte är säkert att ha pengar på kontot, inget annat.
Sannolikhet är inte så intressant, det görs tillgångsutredning på alla gäldenärer med olika mellanrum, då kollas bankkonton

Men då känns det ju ännu bättre att säga att pengarna är inte säkra på kontot. :p
Har man pengar över kan det vara vettigt att göra riktade betalningar på skulder man kan slutbetala. Påförs en grundavgift om 600 kr årligen.

Hur långt efter börjar löneutmätningen när man svarat på delgivningen?

Har man pengar över kan det vara vettigt att göra riktade betalningar på skulder man kan slutbetala. Påförs en grundavgift om 600 kr årligen.

Jag självklart, men det är ju förutsatt att det finns en rimlig chans att bli skuldfri med utmätning. Är skulderna övermäktiga skulle jag inte rekommendera det.

Senast ändrad:
Jag självklart, men det är ju förutsett att det finns en rimlig chans att bli skuldfri med utmätning. Är skulderna övermäktiga skulle jag inte rekommendera det.
Detta handlade väl om löneutmätning? Är skulderna övermäktiga torde skuldsanering vara aktuellt.

Detta handlade väl om löneutmätning? Är skulderna övermäktiga torde skuldsanering vara aktuellt.

Ja absolut. Men jag antar att alla med utmätning kan skriva här oavsett om dom har stora eller små skulder, vet ju inte hur det är för just den personen ifråga. Men frågan jag svarade på var ju om det var riskfritt att spara pengar på kontot och mitt svar var nej.

Sen kan det väl också finnas personer som nöjer sig med att kronofogden utmäter det dom kan och får dom lite över vill spara till buffert eller liknande, även om det tar lite längre tid att bli skuldfri.

Ja absolut. Men jag antar att alla med utmätning kan skriva här oavsett om dom har stora eller små skulder, vet ju inte hur det är för just den personen ifråga. Men frågan jag svarade på var ju om det var riskfritt att spara pengar på kontot och mitt svar var nej.

Sen kan det väl också finnas personer som nöjer sig med att kronofogden utmäter det dom kan och får dom lite över vill spara till buffert eller liknande, även om det tar lite längre tid att bli skuldfri.
Alla med utmätning är inte detsamma som alla med löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp