Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur lång tid kan man vänta med att skriva under en delgivning? Står förvisso att den ska skrivas under omgående, men går det vänta en vecka utan det händer något?
10 dagar tror jag.

Hur lång tid från ändring i lön i utmätning om man inte meddelar ändring innan kf skickar ut förfrågan om att redovisa nya inkomstuppgifter?

Efter nu 25e så har jag endast en månad kvar på min löneutmätning och sista summan är betydligt mindre än vad jag har för summa på utmätningskravet, hur går det till? Kommer KFM ändra detta eller kommer dom dra den summan ändå och sen skicka tillbaka pengarna eller behöver jag kontakta någon?
Man ändrat till ett beslut som begränsar utmätningsbeloppet, begränsningsbeslut

Man ändrat till ett beslut som begränsar utmätningsbeloppet, begränsningsbeslut
Tack för svaret Lasseman, uppskattas! Behöver jag kontakta någon på KFM eller kommer detta ses över av en handläggare? Sista summan är på 2000 som jag hoppas jag kan betala innan nästa lön men om det inte går så är min utmätning på 9500 varje månad så det hade varit surt att sitta och vänta på 7500 ett par veckor hehe. Ska bli så skönt att slippa detta nu! Sista 2000kr sen är jag fri igen!

Tack för svaret Lasseman, uppskattas! Behöver jag kontakta någon på KFM eller kommer detta ses över av en handläggare? Sista summan är på 2000 som jag hoppas jag kan betala innan nästa lön men om det inte går så är min utmätning på 9500 varje månad så det hade varit surt att sitta och vänta på 7500 ett par veckor hehe. Ska bli så skönt att slippa detta nu! Sista 2000kr sen är jag fri igen!
För min del gick det automatiskt

Det ska lösas av sig själv, kommer upp nån sorts arbetsuppgift om att man ska se över löneutmätningen.

Efter nu 25e så har jag endast en månad kvar på min löneutmätning och sista summan är betydligt mindre än vad jag har för summa på utmätningskravet, hur går det till? Kommer KFM ändra detta eller kommer dom dra den summan ändå och sen skicka tillbaka pengarna eller behöver jag kontakta någon?
Hur lång tid har du haft skuld? Ser du ngnstans att det minskar och visdte du hur lång tid du skulle ha löneutmätning?

Hur lång tid har du haft skuld? Ser du ngnstans att det minskar och visdte du hur lång tid du skulle ha löneutmätning?
Gör en enkel uträkning: (Totalskuld + ränta per månad) / (totalbelopp du kan betala per månad)
Det ger en fingervisning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp